نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 21:38

وزیر کشور: مسئله حقابه ایران از رود هیرمند باید با تفاهم حل شود

وزیر کشور با اشاره به حقابه ایران از رود هیرمند گفت: این مسئله باید با تفاهم حل شود و طالبان اجازه دهد مسؤولان ذی ربط ما از نزدیک وضعیت سد را بررسی کنند و چون مردم ما به خصوص در منطقه سیستان بسیار آسیب دیده‌اند و باید این موضوع حل شود و سوءتفاهمی به وجود نیاید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد وحیدی وزیر کشور در دومین روز سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت حقابه ایران از رود هیرمند اظهار داشت: این حقابه، حق تاریخی ماست و طالبان نیز بارها بر این موضوع  اقرار کرده‌ است. 

وی افزود: طالبان می‌گویند که آبی نیست به هر حال ابهامی وجود دارد و برخی از دوستان ما معتقد هستند که این آب وجود دارد و می‌توان حقابه را دریافت کرد.

وحیدی با بیان اینکه باید با هماهنگی وزارت امور خارجه و بازدید از محل به یک تفاهم برسیم، گفت:  اگر براساس گزارش‌ها آب وجود دارد حقابه تخصیص یابد اگر آبی نبود تعهدی هم ندارند.

وزیر کشور عنوان کرد: این مسئله باید با تفاهم حل شود و طالبان اجازه دهد مسؤولان ذی ربط ما از نزدیک وضعیت سد را بررسی کنند و چون مردم ما به خصوص در منطقه سیستان بسیار آسیب دیده‌اند و باید این موضوع حل شود و سوءتفاهمی به وجود نیاید.

پایان پیام/63138

منبع: فارس
شناسه خبر: 1223497

مهمترین اخبار ایران و جهان: