نیوز سیتی!
08 بهمن 1401 - 19:05

عرصه را بر زمین خواران تنگ می کنیم

اردبیل - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و مقابله با متخلفان عرصه را بر زمین خواران تنگ می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر شنبه در همایش گرامیداشت سالروز تشکیل امور اراضی در جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: اجرای سند تحول قضایی در بدنه دادگستری از تاکیدات مقام معظم رهبری است که بر اجرای دقیق آن در کشور مصر هستیم.

وی یکی از مهمترین بندهای هفتگانه این سند را پیشگیری قبل از وقوع جرم اعلام و خاطرنشان کرد: در همین راستا و به منظور پیشگیری از وقوع جرایم جلوی تخلف و ساخت و ساز غیرمجاز گرفته شود تا فضای ناامنی برای زمین خواران فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه فکر تخریب اراضی کشاورزی نباید به ذهن کسی خطور کند، گفت: اهمیت حفاظت از خاک کشاورزی بر هیچ کسی پوشیده نیست و اگر می خواهیم شاهد حاکمیت امنیت غذایی در کشور بوده و نیازی به واردات محصولات استراتژیک و مهم از خارج نداشته باشیم باید در حراست و حفاظت از خاک زراعی بیش از پیش بکوشیم.

کثیرلو با بیان اینکه حرکت های بسیار ارزشمندی در طی سال های گذشته در استان در راستای حدنگاری و تهیه نقش کاداستر صورت گرفته است، تصریح کرد: این اقدامات کافی نیست و ضروری است تا در این زمینه با اقدامی جهادی تمامی اراضی کشاورزی اردبیل تحت پوشش طرح کاداستر قرار گیرند.

وی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز ضربات بسیار مهمی به زمین های کشاورزی وارد کرده و کوتاهی هیچ مسئولی در این ارتباط قابل قبول و دفاع نیست.

ویلاسازی بلای جان اراضی کشاورزی اردبیل

در این جلسه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان اردبیل نیز افزود: حفاظت از اراضی کشاورزی جزو وظایف قانونی و شرعی است چرا که خداوند زمین زراعی را برای آسایش و آرامش و رزق و روزی خلق کرده است.

حجت الاسلام اکبر اکبری بابیان اینکه در طی سال های گذشته ویلاسازی بلای جان زمین های کشاورزی شده است افزود: پیشگیری مهمتر از درمان است و باید قبل از اینکه خاک زراعی توسط عده ای سودجو و منفعت طلب تخریب شود، جلوی آن گرفته شود.

وی گفت: زمین مادر بشریت و بستر رزق و روزی است و ما علاوه بر مسئولیت مادی در حفاظت از آن مسئولیت معنوی نیز داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1003297

مهمترین اخبار ایران و جهان: