نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 08:47

قادری: جذب سرمایه خارجی نیازمند تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: برای حفظ سرمایه داخلی و جذب سرمایه خارجی، نیاز به تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار داریم و در این مسیر باید از فناوری‌ اطلاعات برای اخذ استعلامات بهره کافی را ببریم.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی‌در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تأکید بر بهبود فضای کسب و کار، گفت: تسهیل مجوزهای کسب و کار به معنای روغن‌کاری چرخ اقتصاد است. اگر ما می‌خواهیم چرخه اقتصاد با هزینه کمتری بچرخد، راهی جز بهبود فضای کسب و کار و تسهیل در صدور مجوزها در این حوزه نداریم.

وی افزود: وقتی یک سرمایه‌گذار خارجی می‌خواهد در کشور ما سرمایه گذاری کند، به رتبه کشور در بحث سهولت در صدور مجوزها و فضای کسب و کار توجه دارد. آیا سرمایه‌گذاران داخلی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری داشته باشند، اگر ببینند که در کشورهای دیگر شرایط برای سرمایه‌گذاری مساعدتر است، طبیعی است که سرمایه خود را به کشورهای دیگر می‌برند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس اظهار کرد: ما برای حفظ سرمایه‌ها در داخل و جذب سرمایه‌گذاران خارجی راهی جز تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار نداریم و در این مسیر باید تلاش جدی‌تری به خرج دهیم تا بتوانیم از منابع و امکانات داخلی استفاده بیشتری داشته باشیم و سرمایه‌های خارج از کشور را نیز جذب کنیم.

قادری خاطرنشان کرد: وقتی کارها در بحث صدور مجوزها و فرآیند کار در حوزه تولید به سختی انجام شود، هزینه تولید افزایش می‌یابد و در نتیجه با این قبیل اقدامات تمایل به سرمایه‌گذاری کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: ما باید کاری کنیم فعالان اقتصادی، سرمایه‌های خود را در حوزه تولید به کار گیرند و تا زمانی‌ که هزینه کار در شروع فعالیت‌های تولیدی در کشور بالا باشد، چنین مسئله‌ای اتفاق نخواهد افتاد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس افزود: ما باید نسبت به چابک‌سازی دولت اقدام کنیم و در گرفتن استعلامات برای صدور مجوزها از فناوری اطلاعات بهره لازم را ببریم تا رتبه‌مان در جهان در صدور مجوزهای کسب و کار ارتقاء یابد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1014309

مهمترین اخبار ایران و جهان: