نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 17:07

۹۶ طرح اقتصادی در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در دهه فجر امسال ۹۶ طرح اقتصادی در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح و آغاز پروژه‌های اقتصادی در بوشهر اظهار داشت: طی یک سال اخیر نرخ رشد سرمایه‌گذاری در استان بوشهر شتاب بیشتری گرفته است.

وی از توسعه صادرات غیرنفتی و تجارت خارجی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۲۱ هزار فرصت شغلی بوده که تاکنون ۲۴ هزار شغل در این استان ایجاد شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر کمترین نرخ تورم را در کشور داشته است افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه اقتصادی استان با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در دهه فجر امسال ۹۶ طرح اقتصادی با اعتبار ۲۳۸ هزار میلیارد تومان در استان بوشهر افتتاح می‌شود که اشتغال ۱۱ هزار نفر را فراهم می‌سازد.

آغاز ۴۱ پروژه اقتصادی

باستین خاطرنشان کرد: همچنین ۴۱ پروژه با اعتبار ۶۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال آغاز می‌شود که هفت هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: از مجموع ۳۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی که در دهه فجر امسال در استان بوشهر افتتاح یا آغاز می‌شود، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های اقتصادی است که توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: ۸۴ واحد راکد صنعتی استان بوشهر به چرخه تولید بازگشته که زمینه اشتغال هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

در مراسم و برنامه‌های جداگانه‌ای ۲ طرح در زمینه تأمین غذا و فرآوری آبزیان آغاز و ۲ خط تولید ورق‌های پلیمری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آغاز شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1013309

مهمترین اخبار ایران و جهان: