نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 11:45

ایران جزو کشورهای موفق در مقابله با اقدامات جاسوسی است

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه ایران جزو کشورهای موفق در مقابله با اقدامات جاسوسی است، گفت: کشف اقدامات جاسوسی علیرضا اکبری نشان دهنده توانمندی سیستم‌های ضد جاسوسی کشورمان است.

فواد ایزدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مسئله نفوذ در کشور، اظهار داشت: بخاطر اهمیت و موقعیت خوب ایران، کشورهایی همچون انگلیس و آمریکا علاقمند به نفوذ در کشور هستند که این مسئله جدیدی نیست.

وی ادامه داد: گاهی اوقات کشورهای غربی در بحث نفوذ در داخل کشورمان تا حدودی موفق عمل کرده‌اند که موضوع جاسوسی علیرضا اکبری یک نمونه از نفوذ آمریکا و انگلیس در داخل کشور است.

کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد: بحث جاسوسی و نفوذ فقط منحصر به کشور ما نیست بلکه در کشورهای دیگر و حتی در آلمان و یا کشورهای اروپایی دیگر بعضاً اعلام می‌شود که جاسوس آمریکایی پیدا شده است.

ایزدی در مورد راههای مقابله با جاسوسی، عنوان کرد: ایران جزو کشورهای موفق در مقابله با اقدامات جاسوسی است. کشف اقدامات جاسوسی علیرضا اکبری نشاندهنده توانمندی سیستم‌های ضد جاسوسی کشورمان است.

وی تصریح کرد: قبل از اعدام آقای اکبری، اطلاعاتی از انگلیس بدست آمد که این مهم نشاندهنده توانمندی ومتخصص بودن تیم‌های ضد جاسوسی در ایران است و این‌طور نیست کسی را دستگیر و سپس سریع اعدام کنند.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: هیچ کشوری تاکنون توان متوقف کردن اقدامات جاسوسی را نداشته است اما تلاش می‌شود که به کم‌ترین میزان برسد.

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: نهادهای ضد جاسوسی در کشور در این راستا اقدامات خوبی را انجام داده‌اند که یک نمونه آن دستگیری آقای اکبری بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 980053

مهمترین اخبار ایران و جهان: