نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 00:45

قبولی ۶۷ درصدی سوادآموزان اتباع خارجی در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: امسال ۶۷ درصد سوادآموزان اتباع افغانستانی طرح کمیساریای عالی پناهندگان در این استان قبول شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در طرح آموزش اتباع کمیساریای عالی پناهندگان در سال جاری برنامه ابلاغی استان ۱۰۰ نفر بود که از این تعداد ۶۷ درصد آنها موفق به دریافت گواهینامه قبولی شدند.

وی گفت: طرح آموزش اتباع خارجی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان یکی از برنامه‌های مهم سازمان یونسکو و سازمان نهضت سوادآموزی در راستای تحقق عدالت آموزشی و تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

رئیس ستاد بهبود کیفیت سوادآموزی استان خراسان جنوبی ادامه داد: طرح آموزش اتباع افغانستانی با هدف ترویج فرهنگ اسلامی - ایرانی، رسیدن به حیات طیبه، بهبود زندگی اتباع افغانستانی، ارتقای سطح سواد و اطلاعات آنها و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اجرا می‌شود.

وی گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورداری تمامی اتباع از نعمت آموزش یکی دیگر از این اهداف به شمار می‌رود.

پیش از این معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کسب رتبه اول این استان در جذب سوادآموزان طرح ندامتگاه خبر داد.

مهدی احمدنژاد گفت: سوادآموزی زندانیان گامی موثر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، سلامت روانی و اجتماعی جامعه است، از این جهت باید تمامی بی‌سوادان و کم‌سوادان زندان‌های استان در این فرصت دوم آموزش از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

وی افزود: افتتاح اولین مرکز یادگیری محلی مشارکتی کشور در ندامتگاه مرکزی بیرجند یکی از اقدامات موثر در راستای تحقق عدالت آموزشی است و در این مرکز سالانه ۱۵۰ سوادآموز از کلاس‌های سوادآموزی بهره‌مند می‌شوند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین مهارت اجتماعی، حقوق شهروندی و مهارت اساسی زندگی در این کلاس‌ها به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

وی گفت: در سال جاری تاکنون تعداد ۱۳۳ سوادآموز در کلاس‌های طرح ندامتگاه در ندامتگاه مرکزی بیرجند ثبت‌نام شده‌اند که از این تعداد ۱۱۸ نفر مرد و ۱۵ نفر زن هستند.

پایان پیام/۳۶۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1006253

مهمترین اخبار ایران و جهان: