نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 17:08

افراد دارای تریبون دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبلیغ کنند

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: باید دستاوردهای انقلاب توسط افرادی که تریبون در دست دارند بیان و توسط رسانه‌ها تبلیغ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد با اشاره به اینکه امام علی (ع) تمام فضائل و خوبی‌ها را در خود داشت، اظهار کرد: زندگی، اخلاق، رفتار و مسلک این امام بزرگوار تماماً درس است؛ به خصوص برای افرادی که در نظام اسلامی وظیفه بر عهده دارند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: امام علی (ع) حاکم نظام اسلامی بود، تمام اختیارات، اموال و بیت المال در دست ایشان بود اما در عین حال، زاهد بود.

وی افزود: امام علی (ع) می‌گفتند چگونه می‌توانم حاکم نظام اسلامی باشم و سر سیر بر بالین بگذارم در حالی که بر آن‌هایی که حکومت می‌کنم، گرسنه بخوابند.

حجت الاسلام نوری تاکید کرد: امام علی (ع) فرمودند نمی‌توانید مثل من باشید اما حداقل سعی کنید مسیر مرا طی کنید، تا جایی که امکان دارد به من نزدیک شوید، بیش از حقتان از بیت المال استفاده نکرده و سو استفاده نکنید.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: امام علی (ع) در عین بردباری و شجاعت اهل جود و بخشش بود پس بنابراین باید نهج البلاغه را مطالعه کنیم، مسیر و مسلک این امام را پیشه راه خود کنیم.

وی با اشاره به دختر امام علی (ع) حضرت زینب کبری (ص) گفت: این بانوی بزرگوار اسلام کربلا را احیا کرد و نگذاشت داستان کربلا تحریف شود و با جهاد تبیینی که انجام داد اجازه نداد خون‌های ریخته شده و فداکاری‌های انجام شده فراموش شود.

وی با اشاره به دهه فجر نیز بیان کرد: باید دستاوردهای انقلاب توسط افرادی که تریبون در دست دارند بیان شود و توسط رسانه‌ها تبلیغ شود.

حجت الاسلام و المسلمین نوری افزود: این انقلاب نشأت گرفته از مردم بوده و دو رکن دارد که یکی دین داری و دیگری مردم داری است و بر اساس اعتقادات دینی مردم شکل گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017153

مهمترین اخبار ایران و جهان: