نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 14:57

شبکه فاضلاب محلات جنوبی بوشهر احداث می‌شود

بوشهر- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در آینده نزدیک شبکه فاضلاب محلات جنوبی بوشهر از سوی قرارگاه خاتم الانبیا احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اتابک جعفری لور ظهر جمعه در حاشیه بازید از محلات جنوبی شهر بوشهر اظهار داشت: در راستای آبرسانی به نقاط مختلف استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و شاهد اجرای طرح‌های بزرگی هستیم.

وی تأمین آب پایدار در بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور را از اولویت‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و ادامه داد: در قالب جهاد آب رسانی، آب سالم برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیران افزود: ۱۲ هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی و ۵ هزار روستا با استفاده از ظرفیت خیران آبرسانی شوند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های رفع تنش آبی با هدف تأمین آب پایدار شهرها در کوتاه مدت بیان کرد: پروژه‌های خوبی نیز در این حوزه در استان بوشهر تعریف و اجرایی شده است.

جعفری لور با اشاره به وضعیت مطلوب استان بوشهر در اجرای طرح جهاد آبرسانی خاطرنشان کرد: متوسط پیشرفت پروژه‌های جهاد آبرسانی این استان ۴۰ درصد است که این میزان ۱۰ درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

وی نبود شبکه فاضلاب را از مشکلات محلات جنوبی شهر بوشهر عنوان کرد و افزود: با توجه به بالا بودن سطح آب زیرزمینی و تداخل آن با فاضلاب باید هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016897

مهمترین اخبار ایران و جهان: