نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:37

تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف مردم ضروری است

زاهدان- امام جمعه موقت زاهدان گفت: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف مردم به ویژه نسل‌های نوجوان و جوانان برای خنثی سازی توطئه فرهنگی دشمنان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبرپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان با اشاره به اهمیت پرداختن به دستاوردهای انقلاب اسلامی، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش‌های علمی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی، افزود: این دستاوردها با دوران پیش از پیروزی انقلاب قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: کشوری که استقلال سیاسی، ملی و فرهنگی نداشته باشد، جیره خوار است و دشمنان به دنبال چپاول کشورها هستند ولی امروز ایران اسلامی به یکی از قدرت‌های جهانی تبدیل شده و تمامی توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است.

وی در ادامه انقراض حکومت دو هزار و ۵۰۰ ساله پهلوی، جایگاه دادن به اقلیت‌های مذهبی، افزایش تریبون نماز جمعه به بیش از ۹۰۰ تریبون، افزایش مساجد کشور به ۸۰ هزار مسجد، افزایش ۲۰ ساله امید به زندگی در کشور و قرارگیری در رده هفت کشور برتر در این زمینه، اقتدار نیروهای مسلح و تبدیل شدن به ابر قدرت نظامی در جهان، افزایش تعداد مشترکین برق به ۹۳ هزار مشترک، ساخت بیش از یک میلیون جاده و تبدیل شدن به ششمین کشور در زمینه نانو را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد.

امام جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای اقشار مردم بویژه نسل‌های نوجوان و جوانان برای خنثی سازی توطئه فرهنگی دشمنان ضروری است.

وی تاکید کرد: امروز بسیاری از بدخواهان نظام اسلامی و رسانه‌های معاند در صدد جلوه دادن ناکارآمدی نظام اسلامی و انقلاب هستند و یکی از مأموریت‌های مهم نظام سلطه ایجاد جنگ روانی و ناامن سازی در کشور است که در دستور کار قرار داده و راهکار مقابله با آن در کنار وفاق، همدلی و انسجام رویه در جامعه، تبیین دستاوردهای انقلاب است.

اکبرپور با تبریک ۱۳ رجب سالروز ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) گفت: ایشان در اوج عبادت انسان بسیار عادلی بودند؛ عدالت حضرت علی (ع) مساله‌ای است که هر مسلمانی باید در زندگی خودش آن را الگو قرار دهد.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) زاهدی بی بدیل و از جمله کسانی بودند که در مکتب پیامبر (ص) آموزش دیده و تربیت شده بودند که مسلمانان همواره به شجاعت و دلاوری ایشان افتخار می‌کنند.

امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه اندیشه بشر از درک و معرفت امام علی (ع) عاجز و قاصر است، افزود: امام علی (ع) نمونه بارز انسان متعالی بود و این مهم علاوه‌بر پرورش در دامن پیامبر اکرم (ص)، از روحیه والای ایشان در حقیقت‌طلبی و خداباوری نشأت گرفته بود.

وی افزود: امیرمومنان (ع) در صفت‌هایی چون صداقت، عدالت، انصاف، صراحت، شرح صدر، قناعت، ساده زیستی، تواضع و فروتنی الگو محسوب می‌شوند و آن امام همام اسوه تمامی سجایای اخلاقی به شمار می‌روند به این معنا که ایشان مصداق عینی و نمونه‌ای کامل از اخلاق سیاسی، خانوادگی، فردی و اجتماعی است و تمام جلوه‌های اخلاقی امام (ع) در اوج کمال قرار دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017097

مهمترین اخبار ایران و جهان: