نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 16:24

تجار ایران برای تحکیم روابط با عراق و اقلیم کردستان تلاش کنند

خرم‌آباد- رئیس اتحادیه صادرات و واردات سلیمانیه عراق تاکید کرد: تجار و واحدهای تولیدی ایران در راستای تحکیم روابط با عراق و اقلیم کردستان بیشتر تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا محمد نوری امروز سه شنبه در همایش توانمندی‌های صادراتی لرستان در سخنانی با بیان اینکه عراق همیشه روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است، اظهار داشت: همیشه در نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌هایی که توسط جمهوری اسلامی ایران برگزار شده ما دعوت شده ایم.

وی، عنوان کرد: اقلیم کردستان نیز ارتباط خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته است.

رئیس اتحادیه صادرات و واردات سلیمانیه عراق با بیان اینکه همیشه تجار و وارد کنندگان ما با جمهوری اسلامی تعامل داشته اند، افزود: تلاش کرده ایم و تلاش خواهیم کرد این ارتباط همچنان برقرار باشد.

رئیس اتحادیه صادرات و واردات سلیمانیه عراق، ادامه داد: ما آماده هستیم که ارتباط بهتری با جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم، جمهوری اسلامی ایران همیشه با ما همکاری کرده و ما این را فراموش نمی‌کنیم.

عطا محمد نوری با تاکید بر اینکه در این راستا تلاش می‌کنیم تا روابط با صنایع و واحدهای تولیدی ایران را افزایش دهیم، گفت: صادرات کالاهای با کیفیت به اقلیم کردستان مستمر باشد، از مسئولان درخواست می‌کنم که به واحدها و شرکت‌ها اطلاع بدهند که کالای با کیفیت به اقلیم کردستان صادر کنند.

وی، گفت: در سال گذشته نزدیک به شش میلیارد دلار کالا به اقلیم کردستان وارد شده، لازم است که صنایع و واحدهای تولیدی ایران در راستای تحکیم روابط با عراق و اقلیم کردستان بیشتر تلاش کنند تا تجار ما به کشورهای دیگر وابسته نشوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 995309

مهمترین اخبار ایران و جهان: