نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 16:55

بلینکن: کمک به اوکراین بدون خروج از افغانستان بسیار دشوار می‌شد

وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد که خروج پرحرف و حدیث این کشور از افغانستان، به واشنگتن کمک کرده تا منابع خود را به سمت اوکراین هدایت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، جنگ افغانستان را «طولانی‌ترین جنگ آمریکا» خواند و اذعان کرد که خروج واشنگتن از این کشور به آمریکا کمک کرده که منابع خود را به سمت اوکراین سرازیر کند.

بلینکن گفت: رایزنی‌ها مستمر و فشرده بود و ما پیش از تصمیمی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گرفت، از هر آنچه از متحدان و شرکایمان می‌شنیدیم، به دقت یادداشت برداری کردیم.

وی مدعی شد: اگر ما همچنان در افغانستان می‌ماندیم، فکر می‌کنم حمایت کنونی آمریکا و دیگر کشورها از اوکراین، بیش از پیش پیچیده می‌شد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه به واشنگتن سفر کرد و بایدن به او وعده داد که آمریکا «مادامی که جنگ طول بکشد»، از کی‌یف حمایت خواهد کرد و علاوه بر این، در اقدامی جدید بسته کمک نظامی و تسلیحاتی ۱.۸۵ میلیارد دلاری شامل سامانه پدافند هوایی پاتریوت را برای ارسال به اوکراین تصویب کرد. زلنسکی که در نشست مشترک ویژه کنگره آمریکا سخنرانی می‌کرد، همچنین خواستار تصویب یک بسته کمکی دیگر به ارزش ۴۵ میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۳ شد و سنای آمریکا یک روز بعد این بسته را نیز تصویب کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928709

مهمترین اخبار ایران و جهان: