نیوز سیتی!
16 آذر 1401 - 13:04

ازبکستان: نباید اجازه دهیم افغانستان منزوی شود

مشاور امنیت ملی ازبکستان با اظهار اینکه افغانستان جایگاه مهمی در امنیت و توسعه پایدار آسیای مرکزی و جنوبی دارد، تأکید کرد نباید اجازه دهیم افغانستان منزوی شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ویکتور محمدوف» مشاور امنیت ملی ازبکستان در نخستین مشاوران امنیت ملی و دبیران شوراهای امنیت هند و آسیای مرکزی تصریح کرد مهم است که نباید اجازه دهیم افغانستان منزوی شود و یا آن را به حال خود رها کنیم.

مشاور امنیت ملی ازبکستان اظهار داشت: افغانستان یکی از عوامل مهم امنیت و توسعه پایدار آسیای مرکزی و جنوب آسیا است. این مهم است که اجازه ندهیم افغانستان منزوی شود و یا آن را به حال خود رها کنیم تا با بحران اجتماعی، اقتصادی و انسانی مقابله کند. این مهم است، زیرا منجر به افزایش فقر در منطقه می‌شود که خود ما هم اکنون آن را احساس می‌کنیم.

به گزارش «پاکستان آبزرور»، وی افزود: من تأکید می‌کنم صلح در افغانستان نه تنها برای منطقه ما بسیار مهم است، بلکه این کشور دارای امکانات، فرصت‌های استراتژیک جدید است و بنابراین می‌تواند منطقه رشد و کریدورهای حمل و نقل در بازارها باشد.

«ولادیمیر نوروف» وزیر خارجه ازبکستان نیز پیش از این با تأکید بر اینکه جامعه جهانی نباید مردم افغانستان را فراموش کند، از دولت موقت طالبان نیز خواسته بود تا به خواسته‌های جامعه جهانی احترام بگذارد.

نوروف همچنین خاطرنشان کرده بود دولت فراگیر، احترام به حقوق زنان و اقلیت‌ها و مبارزه با تروریسم از خواست‌های جامعه جهانی است و ازبکستان نیز از آن حمایت می‌کند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 900497

مهمترین اخبار ایران و جهان: