نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 01:04

یک طلا و دو برنز سهم مازندران در مسابقات کشتی بلغارستان

سه کشتی‌گیر مازندرانی در رقابت‌های بین‌المللی بلغارستان یک طلا و ۲ برنز کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نمایندگان کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولاپتروف بلغارستان با کسب ۵ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۴ مدال برنز پایان دادند که سهم مازندرانی‌ها یک طلا و دو برنز بود.

رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولا پتروف بلغارستان روز‌های ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد که در پایان تیم ایران در کشتی آزاد توسط مصطفی قیاسی در وزن ۷۹ کیلوگرم، هادی وفایی‌پور در وزن ۸۶ کیلوگرم، ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، مصطفی طغانی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال نقره، امیرحمد یزدانی از مازندران در وزن ۷۰ کیلوگرم، دانیال شریعتی نیا در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز و در کشتی فرنگی توسط شاهین بداغی در وزن ۷۲ کیلوگرم، مرتضی الغوثی مازندرانی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، وحید دادخواه در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز و سجاد عباس پور مازندرانی به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم مصطفی طغانی در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر جونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر پاریس کاریپی از آلبانی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد، طغانی در این مرحله گئورگی ایوانف از بلغارستان را با نتیجه ۱۱ بر ۸ مغلوب کرد و فینالیست شد، وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل گئورگی مشویلدیشویلی از آذربایجان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

کشتی فرنگی:

در وزن ۶۰ کیلوگرم سجاد عباسپور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۸ مقابل مارتین ولیف از بلغارستان به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۸ بر ۱ هلاری ماگیسالو از استونی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، عباسپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۲ مغلوب ژولامان شارشنبکوف دارنده مدال طلا جهان از قرقیزستان شد و راهی دیدار رده بندی شد، وی در این دیدار ندیالکو پتروف از بلغارستان را با نتیجه ۳ بر۱ شکست کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم شاهین بداغی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر فلورین کوزما از رومانی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یوگا کاسوگای از ژاپن با نتیجه ۱۰ بر ۱ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. بداغی در دیدار فینال با نتیجه ۵ بر ۲ از سد کنستانتین استاس از بلغارستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم علیرضا ارقش پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب مالخاز آمویان دارنده مدال های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به حضور حریفش در فینال، راهی گروه بازنده‌ها شد. نماینده کشورمان به دلیل مصدومیت در مبارزات این گروه حاضر نشد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم سعید کریمی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ سیمون سیمونوویچ از لهستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب بشیر آزارا از الجزایر شد و با توجه به شکست حریفش در دور بعد از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم وحید دادخواه در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر آنستیس زاریفس از یونان را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان را با نتیجه ۸ بر ۵ از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل فیلیکس بالدوف قهرمان اروپا از نروژ با نتیجه ۱۵ بر ۶ مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. دادخواه در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ از سد جرارد کورنیزاک از لهستان گذشت و به مدال برنز رسید.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم مرتضی الغوثی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۱ شیون اوباتا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۳ بر ۱ حسین علیشاهی از سوئیس را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۲ بر ۶ مارین مارینوف از بلغارستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار کونستا مائینپایه از فنلاند را با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

پایان پیام /۸۶۰۵۹/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1075609

مهمترین اخبار ایران و جهان: