نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 15:23

عفو رهبری زبان دشمنان را کوتاه کرد/ «تبیین» دستاوردهای انقلاب

شاهرود- امام جمعه شاهرود گفت: عفو پدرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به دستگیر شدگان حوادث اخیر، دل دوست داران نظام را شاد و زبان دشمنان و یاوه گویان را کوتاه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه ضمن اشاره به دستور عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دستگیر شدگان حوادث اخیر ایران، بیان کرد: معظم‌له با این اقدام خود در دل دوست داران نظام اسلامی را در سراسر ایران و دنیا شاد و همچنین زبان یاوه گویان و دشمنان را کوتاه کردند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همان ابتدا فرمودند که برخی از این افراد جوانان ما هستند و این درست در زمانی بود که دشمنان خواستند از این شرایط سو استفاده کنند، افزود: دشمنان در ابتدای دستگیری این افراد اعلام می‌کردند که چرا این دستگیری‌ها رخ می‌دهد و حالا که دستگیر شدگان آزاد شدند، می‌گویند که چرا آزاد شدند و این آزادی صوری است لذا معظم‌له با درایت در بهترین زمان ممکن این اقدام را صورت دادند.

درایت رهبری

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور دادند کسانی که شرایط را داشتند یعنی دستگیر شدگان بجز مزدوران و گروهک‌ها، امیدواری را نیز در میان خانواده این افراد که به اشتباه فریب تبلیغات دشمنان را خورده بودند را نیز افزایش داد که نشان از درایت ایشان دارد.

امینی در ادامه ضمن مطرح کردن سه سوال درباره چرایی رخ دادن انقلاب، دستاوردهای آن و آینده انقلاب اسلامی و با تاکید بر ضرورت تبیین رویدادها و واقعیت‌ها برای نسل جوان، بیان کرد: در دنیا طی دو قرن اخیر نهضت‌های کوچک و بزرگ و انقلاب‌هایی رخ داد که نمونه آن در روسیه و فرانسه و … بود اما تنها انقلابی که برای دین خدا بود، انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه انسجام مردم و روحیه استکبار ستیزی و شهادت طلبی از نهضت تنباکو، نفت و … همواره همراه مردم ایران بود، ابراز کرد: عاملی که در ایران قدرت ایجاد کرد رهبری مرجعیت دینی بود که بعداً در قانون اساسی ایران به ولایت فقیه بدل شد و لذا رهبری در کنار مردم و همچنین دین خدا سه عاملی بودند که انقلاب را شکل دادند.

عاملی به نام «رهبری»

امام جمعه شاهرود همچنین با بیان اینکه باید رهبری انقلاب اسلامی و مشخصاً امامین انقلاب را بیشتر به جوانان بشناسانیم، ابراز کرد: سه عامل رهبری، دین خدا و مردم همانطور که شکل دهنده انقلاب اسلامی بودند، عامل اتصال انقلاب به ظهور نیز محسوب می‌شوند.

امینی همچنین گفت: زمانی که عمال رژیم طاغوت دستور حکومت نظامی را در روز بیست و یکم بهمن ماه ۵۷ صادر کردند امام فرمودند که مردم در خیابان‌ها بریزند آیت الله طالقانی البته از روی خیرخواهی سه بار نزد امام آمده و بیان کردند که امکان دارد در خیابان‌ها حمام خون راه بیافتد اما امام خمینی (ره) بعد از بار سوم و اصرار طالقانی بیان کردند که اگر این حرف از جای دیگر باشد چه می‌گوئید و لذا مرحوم طالقانی همان لحظه می‌گوید هیچ حرفی نمی‌توان زد لذا اینها نشانه‌هایی از امدادهایی بودند که در دوران انقلاب رخ داد.

وی در خاتمه به دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در روستاها آبادانی و وضعیت بهداشت در دوران انقلاب اسلامی با دوران قبل از آن اصلاً قابل قیاس نیست و لذا باید این دستاوردها برای جوانانی که ذهن‌هایشان توسط دشمنان نشانه گرفته شده، تبیین شود.

به گزارش مهر، در حاشیه نمازجمعه این هفته شاهرود از نماینده شاهرود و میامی در مجلس و امام جمعه شاهرود به واسطه ایستادگی بر مطالبه مردم شاهرود و استان سمنان در خصوص حفاظت از شاهوار و دوری از تخریب این قلعه آب‌ساز و حیات بخش، از سوی ستاد مردمی حفاظت از شاهوار، تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1031609

مهمترین اخبار ایران و جهان: