نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 16:17

بهره‌برداری از پروژه های عمرانی شهرداری تبریز با ۷۷۰ میلیارد تومان هزینه/ پنجمین تقاطع غیرهمسطح تبریز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار تبریز گفت: به مناسبت با عید بزرگ مبعث حصرت رسول اکرم (ص) و سالروز قیام مردم تبریز بر علیه رژیم پهلوی، تقاطع غیرهمسطح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان پنجمین پل روگذر در سال جاری با تکیه بر توان فنی و تخصصی نیروهای خدوم شهرداری با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام شهر، تا اردیبهشت سال جاری ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در طول هشت ماه به صد در صد رسیده و به مناسبت با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و سالروز قیام مردم تبریز علیه رژیم پهلوی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تقاطع جاده سنتو–دیزل آباد به طول ۴۲۰ متر و عرض ۱۲ متر و مساحت پنج هزار متر و هزینه 60 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.  

هوشیار با اشاره به بهره‌برداری از چندین پروژه عمرانی شهرداری تبریز در طول ایام‌الله دهه مبارک فجر اضافه کرد:   پل‌های روگذر میدان شهید فهمیده شامل پل روگذر پاسداران به ولی‌عصر و پل روگذر باغمیشه به پاسداران، خرید ۷۵ دستگاه اتوبوس جدید، اجرای پیاده‌راه‌های کوچه ثبت، کوچه کرباسی، دالان میرزارضا و 2 زمین ورزشی چمن مصنوعی پروژه‌هایی هستند که در طول ایام‌الله دهه مبارک فجر و بدون مراسم و تشریفات مورد بهره‌برداری قرار گرفته و تحویل شهروندان شده‌اند.  

هوشیار همچنین از  کلنگ‌زنی چند پروژه جدید با اعتبار ۱۲۷ میلیارد تومان خبر داد و خاطرنشان کرد: بدون شک شکیبایی و همراهی شهروندان عزیز در اجرای این پروژه‌ها، مدیریت شهری را در اجرای به موقع پروژه‌های دیگر مصمم خواهد کرد.  

مدیریت شهری تبریز پیش از این تقاطع‌های غیرهمسطح شهید فلاحی، شهید فروزنده و دو پل روگذر میدان فهمیده به نام‌های شهدای مدافع حرم و شهید علی‌رضا حنیفه‌زاد را در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار داده بود که امروز تقاطع غیرهمسطح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان پنجمین پروژه کلان به بهره‌برداری رسید.

احداث پل قراملک از ۱۵ اسفند امسال آغاز می‌شود

شهردار تبریز همچنین از آغاز عملیات اجرای پل قراملک از ۱۵ اسفند امسال خبر داد و گفت: تلاش داریم تا پایان شهریور ۱۴۰۲ احداث این پل به اتمام برسد و طرح ترافیکی مسیر پل قراملک باید سریعا کار شود.

یعقوب هوشیار اظهار کرد: علاوه بر اعتبار تخصیص یافته برای منطقه، ۱۵۰ میلیارد نیز توسط مناطق معین در این حوزه تخصیص خواهد یافت.

هوشیار افزود: حوزه منطقه ۶ در حال توسعه بوده و جای کار دارد و از جمله ظرفیت‌هایی که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، بدنه‌سازی و ضلع غربی فرودگاه است که باید با اشخاص در این خصوص توافق کنیم.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی منطقه ۵۰۰ میلیارد خواهد بود، تصریح کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان عموما در حوزه حمل و نقل و پایش تصویری منطقه به کار گرفته خواهد شد و باید قدرت پایش در رینگ شمال به جنوب خود را افزایش دهیم تا تصادفات منطقه کنترل شود.

شهردار تبریز با تاکید بر ارائه خدمات محله ای در سطح منطقه، گفت: محدودیتی در بودجه برای ارائه خدمات و مخصوصا خدمات محله‌ای که شورا نیز همراهی خواهد کرد نداریم. درست است که در بودجه محدودیت داریم، ولی در حوزه خدمات هرچقدر توانستید کار کنید.

هوشیار تاکید کرد: شاید به اندازه بودجه شهر تبریز در منطقه ۶ توافق انجام می‌گیرد. باید یک تیم املاک قوی با چند توافق قوی ظرفیت سازی کند و این امر موجب کاهش ساخت و ساز غیرمجاز می‌شود.

وی یادآور شد: در سال آینده از تیرماه به بعد هیچ مناقصه‌ای برگزار نخواهد شد. باید از اولین روز سال، فعالیت خود را آغاز کنیم و این کار نیازمند انجام مناقصات و اسناد در سر موقع است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1043253

مهمترین اخبار ایران و جهان: