نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 14:58

حکایتی از مشت‌های گره کرده کرمانشاهیان در هوای سرد بهمن ماه

کرمانشاه- چهل و چهارمین جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در هوای سرد کرمانشاه با حضور با شکوه مردم و شمت های گره کرده آنان برگزار شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها-یحیی بیابادی: بیش از چهل و چهار سال پیش مردم کرمانشاه در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در سرمای بهمن ماه جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گرفتند و امروز نیز حضور گسترده مردم این دیار در خیابان‌ها با وجود دمای زیر صفر درجه و سرد این شهر حماسه‌ای دیگر آفرید؛ تا مردم بار دیگر چهل و چهار سال بعد از پیروزی انقلاب با آرمان‌های انقلاب اسلامی و خون شهدا تجدید بیعت کنند.

دقیقاً چهل و چهار سال پیش بود که خیابان‌های کرمانشاه میزبان جشن‌های مردمی بود که به شکرانه پیروزی انقلاب شکل گرفته بود و امروز پس از گذشت بیش از چهار دهه این جشن در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تداوم دارد و خط بطلانی است به‌تمامی نقشه‌های شوم دشمنان که برای بر هم زدن اتحاد ملت ایران کشیده می‌شود.

شعارها اما حکایت‌شان همان حکایت ۴۴ سال پیش است و روح شعارها همان روحیه استکبار ستیز؛ «هیهات من الذله»، «مرگ بر استکبار»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و بالاتر از همه شعار «الله‌اکبر» شعارهایی بود که ۴۴ سال است طنین انداز می‌شود و نسل جوان و نوجوان به همراه نسل انقلاب یکصدا آنها را فریاد می‌زنند.

حکایتی از مشت‌های گره کرده کرمانشاهیان در هوای سرد بهمن ماه

مشت‌های گره‌کرده شهروندان اما حکایت دیگری داشت؛ از پیرمرد و پیرزنی که ایام مبارزات انقلابی را درک کرده بودند تا میانسالانی که در زیر بمباران‌های رژیم بعث مشت گره کرده خود را به دهان استکبار جهانی زده بودند؛ اما در این میان مشت گره کرده و محکم جوانان و نوجوانان حکایت دیگری داشت که پیامش مقاومت بود و ایستادگی، مشت گره کرده کودکی که روی شانه‌های پدرش نشسته بود و نوزادی که در بغل مادرش بود پیام تداوم انقلاب را فریاد می‌زد؛ این مشت‌ها روایت می‌کرد تا جهانیان بدانند این انقلاب از کجا شروع شده و با ایستادگی ملت همیشه در صحنه قرار است به کجا برسد.

حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن

نوجوان کرمانشاهی که به همراه خانواده در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز به همراه خانواده و برادر نوزادم که حتی حرف زدن بلد نیست آمدیم تا جشن پیروزی انقلاب را با شکوه برگزار کنیم.

این نوجوان کرمانشاهی گفت: آمریکا باید بداند که هیچ گاه ملت ایران دست از اسلام و انقلاب نمی کشند و اگر او به فکر زور گفتن باشد مقابلش می‌ایستند.

وی با ابراز خوشحالی از شلوغی جمعیت یادآور شد: امسال با وجود هوای سرد جمعیتی فراتر از سال‌های گذشته به خیابان آمد زیرا دشمنان توهم داشتند مردم پشت انقلاب را خالی کرده‌اند اما این حضور مردم مشت محکمی بر دهانشان زد.

از شعار مرگ بر شاه تا شعار مرگ بر آمریکا

پیرمرد دیگری که راه رفتن برایش سخت بود و با پرچم مقدس ایران کناری در مسیر راهپیمایی نشسته بود و شعارها را یکی یکی با دقت فریاد میزد، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ۴۴ سال است خیابان‌های این شهر هر ساله شاهد شعار ضد استکباری مردم کرمانشاه است.

حکایتی از مشت‌های گره کرده کرمانشاهیان در هوای سرد بهمن ماه

وی خاطرنشان کرد: اگر از سنگ و چوب این خیابان‌ها بپرسید قطعاً ایستادگی و مقاومت ملت ایران را یادآور می‌شوند اما نمی‌دانیم که مغز دشمنان ما از چه چیزی است که ۴۴ سال است به دنبال این هستند مردم را مقابل انقلاب قرار دهند و همه ابزارهایشان را به میدان می‌آورند.

این شهروند کرمانشاهی تصریح کرد: روزگاری در همین خیابان مدرس شعار مرگ بر شاه طنین انداز می‌شد و ما همراهی می‌کردیم، اما امروز که انقلاب اسلامی پیروز شده است و امثال من پای همراهی جمعیت را نداریم هر ساله در این خیابان گوشه‌ای می نیشینم و با فریادهایم جمعیت را همراهی می‌کنم.

۲۲ بهمن اوج قله حرکت پرافتخار ملت ایران

مادری که نوزادی شیرخوار در بغل داشت در جواب خبرنگار مهر که پرسید در این هوای سرد شما با این نوزاد چرا آمدید، گفت: ۴۴ سال پیش پدران و مادران ما با طفل‌های شیرخوار خود به خیابان آمدند و انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندند و امروز ما وظیفه داریم برای تداوم باشکوه آن به میان بیایم.

وی افزود: به گفته رهبر عزیزتر از جانمان «۲۲ بهمن، اوج قله حرکت پر افتخار ملت ایران و یادآور پر شکوه‌ترین روز تاریخ ملت ایران است.» و ما وظیفه داریم باشکوه‌ترین شکل ممکن آن را گرامی بداریم.

برای مرگ بر آمریکا به خیابان آمدیم

اما جواب کودکی که روی شانه‌های پدرش نشسته بود به خبرنگار مهر جالب بود.

خبرنگار مهر پرسید برای چه به خیابان آمده‌اید؟ و کودک جواب داد: برای گفتن مرگ بر آمریکا.

حکایتی از مشت‌های گره کرده کرمانشاهیان در هوای سرد بهمن ماه

راهپیمایی امروز کرمانشاه اما تفاوت‌هایی با سایر راهپیمایی‌های سال‌های قبل داشت، و آن تنوع، شور، هیجان و شادابی بود که به واسطه حضور گسترده جوانان و نوجوانان به چشم می‌آمد؛ و این حضور پرشور خاری در چشم دشمنانی شد که چندماه پیش به دنبال برهم زدن آرامش و اتحاد ملت ایران بودند.

ایستادگی، مقاومت، ایثار، شکست ناپذیری، تسلیم نشدن در مقابل دشمن به ویژه استکبار، سازش ناپذیری، غرور، شکوه، استقامت و حمایت از آرمان‌های انقلاب، همه و همه تجلی از راهپیمایی ۲.۵ ساعته در کرمانشاه بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1033353

مهمترین اخبار ایران و جهان: