نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 00:27

گازرسانی تا دورترین نقاط گیلان/ بهره مندی بیش از ۱.۲ میلیون مشترک

رشت- امروز در حالی یک میلیون و ۲۱۰ هزار مشترک در استان گیلان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که در زمان رژیم پهلوی حتی یک مشترک گاز در این استان وجود نداشت.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها، بهرام قربانپور: وقتی آمار شاخص برخورداری استان گیلان در بخش‌های مختلف قبل از انقلاب را مرور می‌کنید چیزی جز سیاهی، فقر و محرومیت دستگیرتان نمی‌شود، در آن دوران در گیلان، استانی که سرشار از منابع، ظرفیت و پتانسیل در بخش‌های مختلف بود یک خانوار از نعمت گاز بهره مند نبود.

دوران رژیم پهلوی را می‌توان بدون اغراق دوران سیاه این استان قلمداد کرد چرا که زیرساخت‌ها و شاخص‌های برخورداری آن در تمام بخش‌ها صفر و یا بسیار ناچیز بود و مردم کنار دریای ثروت و نعمت، در فقر و مشقت روزگار می‌گذراندند و منافع و منابع به نفع عده‌ای افراد خاص و زورگو مصادره شده بود.

گازرسانی تا دورترین نقاط گیلان/ بهره مندی بیش از ۱.۲ میلیون مشترک

ایران قوی با انقلاب اسلامی معنا گرفت

«عیسی جمال نیکویی» مدیرعامل شرکت گاز گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر، دستاوردهای انقلاب اسلامی را در ابعاد مختلف کم نظیر برشمرد و اظهار کرد: قساوت، تنگ نظری و کینه توزی دشمن بخاطر موفقیت‌ها و دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی است که آنها را به خاک ذلت نشانده است.

وی با بیان اینکه ایرانِ قوی با انقلاب اسلامی معنا گرفت، افزود: توانمندی‌ها، قدرت بازدارندگی، روحیه خوداتکایی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران با قبل از انقلاب در ترازوی قیاس قرار نمی‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه یک گیلانی در زمان پهلوی از نعمت گاز بهره مند نبود، گفت: هیچکدام از شهرها و روستاهای گیلان در زمان پهلوی و قبل از انقلاب گازرسانی نشده بود.

جمال نیکویی با بیان اینکه ۵۱ شهر گیلان گاز دار هستند، اضافه کرد: تمام شهرهای گیلان از نعمت گاز بهره مند هستند و فقط شهر تاریخی ماسوله گاز ندارد که آن هم به دلیل شرایط بافت تاریخی، در حال حاضر امکان و اجازه گازرسانی داده نمی‌شود.

وی با اشاره به نهضت گازرسانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان و سایر استان‌ها، افزود: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به کارشکنی‌ها، تحریم‌های ظالمانه و سنگ اندازی های دشمنان به مسیر پرشتاب خود در رسیدن به قله پیشرفت و تعالی ادامه می‌دهد.

گازرسانی تا دورترین نقاط گیلان/ بهره مندی بیش از ۱.۲ میلیون مشترک

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه شاخص برخورداری این استان در تمام زمینه‌ها در دوران رژیم منحوس پهلوی بی ثمر بوده است، گفت: کارگزاران پهلوی بجای عمران و آبادی و خدمت به مردم، بیشتر دنبال خوش گذرانی و غارت بودند.

جمال نیکویی با بیان اینکه آمارهای زیرساختی قبل از انقلاب استان گیلان تأسف بار است، اضافه کرد: دوران قبل از انقلاب هیچ عزمی برای ساخت ایران و گیلان وجود نداشت و نگاه و تکیه به بیرون از مرزها به یک فرهنگ تبدیل شده بود.

وی با اشاره به نتایج مثبت و اثرگذار برخورداری از نعمت گاز، افزود: وجود گاز در یک منطقه منشأ آبادانی و پیشرفت می‌شود. وجود یک میلیون و ۲۱۰ هزار مشترک گاز در گیلان

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه ۲۱۲۱ روستای استان «سبز» هستند، گفت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گیلان از نعمت گاز بهره مند هستند و جمال نیکویی از وجود یک میلیون و ۲۱۰ هزار مشترک گاز در گیلان خبر داد و اضافه کرد: قبل از انقلاب حتی یک گیلانی رنگ گاز را ندید در سختی و مشقت روزگار می‌گذراند.

وی ادامه داد: تعداد ۷۴۱ هزار و ۱۲ مشترک روستایی و ۴۶۸ هزار و ۴۵۱ نفر مشترکان شهری گاز در گیلان هستند.

خودباوری ملی با انقلاب اسلامی زنده شد

آنطور که آمارها می‌گوید دوران قبل از انقلاب اسلامی، گیلان در بخش‌های مختلف محروم و مظلوم تلقی واقع شده بود تا جایی که اگر بگویم گیلان در محرومیتی به وسعت طاغوت به سر می‌برد دروغ نگفته‌ایم.

اما امروز به لطف و یمن انقلاب اسلامی که چهل و اندی سال از عمر پربرکت آن می‌گذرد گیلان هر روز شاهد بالندگی، توسعه و پیشرفت است و این پیشرفت در بخش گازرسانی ملموس‌تر به نظر می‌رسد.

انقلاب اسلامی فرهنگ خودباوری ملی را در ایرانیان و بویژه گیلانیان زنده کرد تا تکیه به آن سوی مرزها در واژگان اجتماعی و اقتصادی کشور رنگ ببازد، مسئله‌ای که دشمن از آن هراس و واهمه داشته و مدام تلاش می‌کند چوب لای چرخ پیشرفت و توسعه بگذارد و هر بار ناکام‌تر و مأیوس تر به زمین می‌خورد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1032453

مهمترین اخبار ایران و جهان: