نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 11:39

قم قطب فرهنگی کشور است / تلاش زیادی برای عمران قم شده است

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: قم می‌تواند صنعت و کشاورزی داشته باشد، ولی نباید قطب صنعت و کشاورزی باشد، چراکه قم قطب فرهنگ بوده و فرهنگ در این شهر اولویت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان در آئین افتتاح 27 پروژه حمل‌ونقل و ترافیک شهری قم در گام ششم اجرای مرحله جدید طرح بزرگ "قم در مسیر تحول" که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: امسال باتوجه به همزمانی نیمه شعبان با روزهای پایانی سال، شاهد حضور بیش‌تر زائرین در قم خواهیم بود.

وی ادامه داد: باتوجه به افزایش حجم زائرین، قطعاً باید تلاش‌های دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله شهرداری قم نیز افزایش پیدا کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه قم تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه مورد غضب بوده است، مطرح کرد: باید قم پیش از انقلاب را با قم امروز مقایسه کنیم و نسل جوان بدانند از کجا به کجا رسیده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه باید به خدمات متوازن در ابعاد مختلف توجه شود، عنوان کرد: قم پایگاه انقلاب اسلامی و قطب فرهنگی کشور و باید به این موضوع توجه بیش‌تری شود.

رحیمیان اضافه کرد: قم می‌تواند صنعت و کشاورزی داشته باشد، ولی نباید قطب صنعت و کشاورزی باشد، چراکه قم قطب فرهنگ بوده و فرهنگ در این شهر اولویت دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات عمرانی بسیاری در شهر قم انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: باید در حوزه فرهنگی و مهدویت نیز اقدامات مؤثرتری در شهر قم صورت بگیرد.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1052209

مهمترین اخبار ایران و جهان: