نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 09:19

لزوم افزایش ظرفیت اسکان گردشگران در اردستان

اردستان-نوروز ۱۴۰۲ برای شهرستان اردستان متفاوت‌تر از سال‌های قبل بود اما باید در راستای افزایش رونق گردشگری، ظرفیت اسکان مسافران افزایش پیدا کند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها-علیرضا صفاری‌فر: نوروز ۱۴۰۲ در شهرستان اردستان به‌گونه‌ای متفاوت‌تر از سال‌های گذشته آغاز شد و مردم این شهرستان تفاوت‌ها را نسبت به سال‌های قبل حس کرده‌اند چرا که در نوروز امسال اقدامات و فعالیت‌های قابل توجهی صورت گرفت.

اقداماتی که در نوروزی که گذشت در شهرستان اردستان انجام شد، حال و هوای نوروزی به این شهرستان داد و موجبات شادی مردم را فراهم آورد.

مهدی از شهروندان اردستانی به خبرنگار مهر، گفت: نوروز ۱۴۰۲ برای شهر اردستان نوروزی متفاوت بود و ما امسال حضور مسئولان دلسوز و پر کار را در نوروز در سطح شهر به صورت کاملاً متمایز شاهد بودیم، سال‌های گذشته بر این غبطه می‌خوردم که چرا نوروز در اردستان خبری نیست.

وی ادامه داد: دوستان و آشنایان ما که امسال به اردستان سفر کردند از وضعیت نوروزی شهر رضایت داشتند و خوب است مسئولان این برنامه‌های فرهنگی و جذابی که در ایام نوروز اجرا شد را برای دیگر ایام سال نیز پیش‌بینی کنند.

شهرستان اردستان با توجه به قرارگیری در محور ترانزیتی بسیاری از شهرهای کشور و وجود استعدادهای فراوان گردشگری و تاریخی، در تمام ایام سال و به‌ویژه ایام نوروز پذیرای مسافران بسیاری است که خواهان اسکان در این شهر هستند بنابراین باید ظرفیت اسکان افزایش پیدا کند.

لزوم راه اندازی بازارچه صنایع دستی در اردستان

محسن از دیگر شهروندان اردستانی به خبرنگار مهر می‌گوید: در کنار اقدامات خوبی که در نوروز امسال در شهرستان اردستان انجام شد خوب است که مسئولان شهرستان در راستای افزایش ظرفیت مسافران نیز تلاش کنند چرا که مسافران بسیاری به شهر می‌آیند.

این شهروند اردستانی یادآور شد: اردستان دارای صنایع دستی و غذاهای محلی بسیاری است و باید بازارچه دائمی برای فروش و معرفی این صنایع به مردم و گردشگران راه‌اندازی شود.

سید محمد هادی احمدی‌طبا، فرماندار اردستان نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در سه ماهه آخر سال گذشته انجام شد، توانستیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی، نهادها و ارگان‌های مربوطه‌، نوروز متفاوتی را برای مردم شهرستان اردستان رقم بزنیم.

فرماندار اردستان افزود: محور برنامه‌های نوروزی بر روی نوروزگاه اردستان قرار داشت و این نوروزگاه برای اولین بار بود که راه‌اندازی شده بود که ما شاهد استقبال خوب مردم شهرستان و همچنین مسافران نوروزی بودیم و روزانه به‌طور متوسط ۷۰۰ نفر از نوروزگاه بازدید می‌کردند.

احمدی‌طبا بیان کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، تولیدات خانگی، محصولات کشاورزی، پخت نان محلی، چای آتشی، دمنوش گیاهی و همچنین نورافشانی، اجرای استندآپ کمدی و گروه سرود از جمله برنامه‌های نوروزگاه اردستان در نوروز ۱۴۰۲ بود.

وی یادآور شد: در ایام نوروز برنامه شب‌های تئاتر اردستان برای اولین بار توسط جوانان مستعد شهرستان در محل سینما فرهنگ برگزار شد که با استقبال خوبی هم مواجه شد.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین بیش از ۱۵ هزار نفر گردشگر وارد شهرستان اردستان شدند همچنین بیش از ۱۲ هزار نفر از اماکن تاریخی شهرستان از جمله مساجد جامع اردستان و زواره، قنات دوطبقه مون اردستان و موزه زواره بازدید کردند.

اسکان ۱۱ هزار گردشگر در مراکز اقامتی اردستان

احمدی‌طبا تصریح کرد: بیش از ۱۱ هزار نفر در طول ایام نوروز در اماکن اقامتی شهرستان که شامل اسکان فرهنگیان، هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی می‌شود، اسکان یافتند و این موضوع یک اتفاق خوب است.

وی با اشاره به فعالیت حجره‌های بازار تاریخی زواره در ایام نوروز، بیان کرد: نمایشگاه سبک زندگی در حوزه علمیه زواره به همت جوانان خودجوش و فرهنگی شهر برگزار شد همچنین چندین شب در ایام نوروز جشن نیز در این مکان برپا شده بود.

فرماندار اردستان یادآور شد: در روستاهای شهرستان از جمله هندوآباد و نیسیان برنامه نوروزگاه روستایی، برپایی نمایشگاه تولیدات روستایی و جشن‌های محلی روستایی انجام شد.

احمدی‌طبا ادامه داد: خوشبختانه امسال برای اولین بار بود که روحیه نوروزی را در شهر شاهد بودیم، به‌کار بردن پرچم‌های رنگی، چراغ‌ها، نورافشانی و استفاده از نماد و المان‌های نوروزی در سطح شهر، حال و هوای این شهرستان را نوروزی کرده بود.

وی گفت: همزمان با ایام نوروز، ماه رمضان را هم در پیش داشتیم و برپایی محفل انس با قرآن و جزء‌خوانی قرآن در پارک شهدای گمنام یک برنامه خوبی بود و با استقبال خوب از سوی همشهریان نیز مواجه شد.

فرماندار اردستان با اشاره به برنامه‌های نوروزی متنوع، بیان کرد: برنامه شاهنامه خوانی در ایام نوروز در این شهرستان با حضور مرشدهای برتر کشور برگزار شد که قصد داریم این برنامه‌های فرهنگی را افزایش داده و در طول سال نیز اجرا شود.

احمدی‌طبا در ارتباط با برنامه برای افزایش ظرفیت اسکان در شهرستان، خاطرنشان کرد: در سال جدید با توجه به بحث رشد تولید رونق اقتصادی در شهرستان را در دستورکار داریم و محور کار ما نیز در این حوزه بیشتر بر پایه گردشگری به عنوان یکی از صنایع پاک قرار دارد.

وی تصریح کرد: امید می‌رود در سال جاری ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی روستایی افتتاح شده و وارد چرخه ارائه خدمات شود همچنین برای افتتاح هتل سایبان کویر واقع در ورودی اردستان‌، پیگیری‌هایی انجام شده است.

فرماندار اردستان گفت: تلاش می‌کنیم که بتوانیم یک بازارچه دائمی صنایع دستی تأسیس کنیم تا همیشه مردم و گردشگران بتوانند از صنایع دستی خرید کنند همچنین یکی دیگر از برنامه‌ها، نوشتن تقویم گردشگری شهرستان بوده و از اردیبهشت ماه برنامه‌ها و جشنواره‌های بزرگ در سطح ملی خواهیم داشت.

نوروزی که گذشت برای شهرستان اردستان متفاوت‌تر از سال‌های قبل بود اما هنوز هم مشکلاتی همچون کمبود ظرفیت اسکان برای مسافران وجود دارد چراکه اگر ظرفیت اسکان افزایش یابد، شهرستان پذیرای مسافران بیشتری خواهد بود و رونق گردشگری ایجاد می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1150109

مهمترین اخبار ایران و جهان: