نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 19:33

ممانعت از تاخت و تاز سوداگران معدنی در روستاها

خلخال- نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه نمی‌دهیم تا تعدادی سوداگر مصالح و مواد معدنی در روستاهای هدف گردشگری بخواهند این فضاها را تخریب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، میر غنی نظری عصر سه‌شنبه در بازدید از طرح‌های عمران و آبادانی چندین روستا در خلخال اظهار کرد: روستاهای هدف گردشگری نظیر «خانقاه سادات» با تاخت و تاز سوداگران و سودجویان مواد معدنی و مصالح ساختمانی روبه‌رو شده و فضای گردشگری روستایی را به یک فضای تخریبی و غیرقابل قبول تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: در کنار دهیاران و بخشداران، نباید مسئولان امر به چنین افرادی اجازه برداشت غیرمجاز و غیرقانونی مصالح ساختمانی و مواد معدنی سنگی را بدهند چرا که اهالی روستا از این شرایط گله‌مند هستند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: در این روستاها شایسته است تا طرح‌های متنوع گردشگری مورد توجه قرار گیرد تا روستاهای هدف گردشگری بتوانند در فصول مختلف پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی باشند.

نظری افزود: در کنار بنیاد مسکن، سایر مجموعه‌ها باید تلاش کنند تا طرح‌های مناسب گردشگری را در این روستاها اجرایی کرده و به ارتقای وضعیت سالم روستاها کمک کنند.

وی از روستای «خانقاه سادات» به عنوان روستای هدف گردشگری مذهبی یاد کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است تا با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر مجموعه‌ها به بهبود شرایط گردشگری این روستا کمک کرده و در کنار آن بهسازی امامزاده سید دانیال نیز در خلخال با ۷۰۰ میلیون تومان مورد توجه قرار گرفته است.

نظری اجرای دقیق طرح‌های هادی و آسفالت‌ریزی معابر مختلف را با تأمین هزینه‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ منابع خوبی برای اجرا و تکمیل طرح‌های هادی پیش‌بینی شده که قطعاً تخصیص این منابع و تزریق آن می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها را در این روستاها برطرف کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در روستاهای خلخال و کوثر عمده مشکل کمبود منابع آب و بی‌توجهی به طرح‌های عمرانی و زیربنایی بوده که انتظار می‌رود با همراهی بنیاد مسکن و سایر مجموعه‌ها این ضعف‌ها و کاستی‌ها به سرعت برطرف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1127797

مهمترین اخبار ایران و جهان: