نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 14:06

گذر از مشکلات اقتصادی در گروی رشد تولید و رعایت الگوی مصرف است/ مسئولان مخاطب اصلی شعار سال رهبری

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان داراب با بیان اینکه کنترل تورم و رشد تولید مکمل یکدیگر است بیان کردکرد: اگر تولید رشد کند و رعایت الگوی مصرف اتفاق بیفتد از این گذرگاه مشکلات عبور خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب؛ علی نجفی با اشاره به پبام شعار سال ۱۴۰۲ "با عنوان مهار تورم و رشد تولید" در گفتگو با خبرنگار فارس بیان داشت:فلسفه نامگذاری سالها از سوی مقام معظم رهبری در حقیقت جهت گیری و چشم انداز حرکت مسئولین و آحاد جامعه است که همه اندیشه ها ، هم افزایی ها ، مجاهدت ها و تلاشها در جهت عمل شدن شعار سال قرار دهند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در پیام نوروزی امسال مسئله اصلی کشور را مسئله اقتصاد دانستند، بیان داشت: فرمایشات رهبری در حوزه اقتصاد یعنی اینکه ما در این حوزه مشکل داریم و این موضوع امروز و دیروز ما هم نبوده است. 

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان داراب با تاکید بر اینکه اقتصاد مسئله ای است که رهبر معظم انقلاب بیش از دو دهه محور اصلی شعارهای سال اقتصاد و فرهنگ بوده است، یادآور شد: سالی که پشت سر گذاشتیم به اعتقاد بنده فشرده ای از سال های گذشته انقلاب بود که با تدبیر و مدیریت رهبری و حمایت مردم از آن عبور کردیم چرا که در این سال درگیر معضلات و مشکلات گوناگون سیاسی،اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی،نظامی و غیره بودیم.

وی گفت: سال ۱۴۰۲ که سال "مهار تورم و رشد تولید: نامگذاری شد در حقیقت یکی از پیوست های مهم برنامه اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب است.

 رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب داراب عنوان کرد: اقتصاد و فرهنگ دوپایه اصلی هر حکومتی است که اگر قوی باشد، اعتماد جامعه تقویت می شود. 

او کنترل تورم و رشد تولید را مکمل هم دانست و بیان کرد: اگر تولید رشد کند و رعایت الگوی مصرف اتفاق بیفتد از این گذرگاه مشکلات عبور خواهیم کرد.

نجفی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولتهای مختلف و مجلس ابراز کرد: در همه دولت ها و مجلس ها کارهایی انجام شده، اگر بگوییم کار اصلا نشده بی انصافی است با اینکه کاملاً واضح است که هر دولت و هر مجلس عملکردش تا چه اندازه شدت و ضعف داشته است.

وی مخاطب اصلی شعار امسال رامسئولان عنوان کرد و گفت: مسئولان در قوای سه گانه و هم کارآفرینان و فعالان اقتصادی و جهادی بویژه مسئولان حوزه اقتصادی و فرهنگی در تحقق شعار سال مسئولیت مضاعف دارند.

این لیدر جریان های انقلابی در شهرستان داراب تصریح کرد: اگر بخواهیم اقتصاد و فرهنگ درست شود، باید در ابتدا مسئولین و خواص جامعه مراقب باشند تا رفتار آنان با عملکردشان تضاد نداشته باشد. 

سبک زندگی مسئولان با الگوهای اسلامی منطبق باشد

نجفی بر لزوم همخوانی و انطباق سبک زندگی مسئولان با الگوهای اسلامی و انسانی تاکید کرد و افزود: ما حکومتی هستیم که مدعی بودیم دست به یک انقلاب بر پایه اسلام زده ایم پس بخاطر داشته باشیم که حاکمیت نظام با عنوان جمهوری اسلامی مسئولان پای کار مثل حاج قاسم ها میخواهد نه مدعیان بدون عمل. 

او ادامه داد: همه مدعیان به ویژه مسئولین که زیر نگاه تیز بین مردم هستند باید حواسشان باشد که ظاهر و باطن آنها باید منطبق با هم باشد. تضاد ظاهر و باطن اعتماد سوز است و اعتماد زدایی می کند.

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با شعار عملی نمی‌شود

او با استناد به سخنان رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، که میفرمایند: ما تنها انقلابی بودیم که یک چله پر افتخار بدون خیانت به آرمانهای انقلاب پشت سرگذاشتیم و وارد گام دوم شدیم، تصریح کرد:

اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم و جهاد تبیین و شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) با زدن بنر و سخنرانی و ساختن کلیپ عملی نمی شود باید مردان در تراز انقلاب اسلامی شناسایی ،تربیت و سازماندهی شده و ازآنان خواسته شود که وارد عرصه خدمت شوند.

پایان پیام/خ

 

 

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1131653

مهمترین اخبار ایران و جهان: