نیوز سیتی!
04 فروردین 1402 - 16:05

مردم در کنار دولت برای توسعه رشد اقتصادی تلاش کنند

اهواز- نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مسئولان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا مردم و دولت ضمن عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب برای ایجاد امنیت و رشد در تولید و اقتصاد تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و حلول ماه مبارک رمضان بیان کرد: باید به گونه‌ای به بخش تولید پرداخته شود که مردم رشد در این حوزه را احساس کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: مسئولان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا مردم و دولت ضمن عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب برای ایجاد امنیت و رشد در تولید و اقتصاد تلاش کنند.

وی افزود: از جمله راهکارهای کنترل تورم و رشد تولید، تعیین اولویت‌های اصلی تولید، افزایش انگیزه تولید، بهبود زیر ساخت‌های بانکی و اصلاح ساختارهای بانکی است؛ بهره‌های سنگینی از سوی برخی بانک‌ها اعمال می‌شود که نوعی ربا است و باعث فلج شدن اقتصاد و تولید می‌شود.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: تأمین امنیت برای افزایش سرمایه‌گذاری، ایجاد رقابت، کنترل قاچاق و مدیریت واردات برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رونق تولید بسیار اهمیت دارد؛ لذا مردم با خرید کالای تولید داخل می‌توانند به صنعت استان خوزستان و کشور کمک کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه برای سال جدید باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا مسئولان در کنار مردم برای ساختن سالی پر برکت تلاش و کوشش کنند، افزود: از مردم و مسافران درخواست دارم در سطح شهر روزه خواری نکنند.

وی تاکید کرد: اصنافی که غذا طبخ می‌کنند باید بعد از نماز مغرب و عشاء فعالیت کنند؛ دادستانی و نیروی انتظامی در صورت مشاهده هنجارشکنی در این ماه پر برکت باید برخورد کنند.

وی گفت: پیمانکاران از کارگران بخواهند تا در شب فعالیت کنند تا به دلیل روزه گرفتن کارگران اذیت نشوند.

وی افزود: همه افرادی که به شکلی معیشت مردم را تأمین می‌کنند و در بازار فعالیت دارند باید با مردم مدارا کنند و در ماه رمضان قیمت کالاها را مناسب‌تر ارائه دهند و در صورت امکان در این ماه سود کمتری را دریافت کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: برخی اصناف هر کالایی را که احساس کردند نیاز مردم است، قیمت آن را افزایش می‌دهند و یا احتکار می‌کنند؛ بنابراین از دستگاه‌های مربوطه درخواست دارم که برخورد لازم را با این اصناف داشته باشند.

وی با اشاره به اقتدار نظام در سیستم دفاعی کشور گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی بنیه نظامی کشور ضعیف بود اما در انقلاب اسلامی به گونه‌ای در حوزه نظامی پیشرفت کردیم که دشمنان از سیستم نظامی ایران وحشت دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1107958

مهمترین اخبار ایران و جهان: