نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 10:12

فرسودگی ۵ هزار کیلومتر شبکه برق کهگیلویه و بویراحمد را به وزارت نیرو منتقل کردیم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج هزار کیلومتر شبکه برق کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است و با هر وزش بادی برق قطع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی احمدزاده با اشاره به هدر رفت آب در شهر یاسوج گفت: شبکه آب شرب مرکز کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است و شاهد ترکیدگی لوله‌ها و هدر رفت آب هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: از محل سفر اعتبارات رئیس جمهور ۳۲۰ میلیارد تومان برای جلوگیری از هدر رفت آب در شهر یاسوج اختصاص داده شد که تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه بازسازی شبکه آب شرب یاسوج از ۴۰ درصد هدر رفت جلوگیری می‌کند، گفت: تا زمان بازسازی شبکه آب شرب، شکستگی لوله‌ها باید ترمیم شود.

احمدزاده با بیان اینکه استان با تنش آبی مواجه است، گفت: در برخی از نقاط استان از جمله بهمئی، کهگیلویه، یاسوج و برخی از مناطق بویراحمد علی‌رغم اینکه رودخانه جاری است اما با تنش آبی مواجه هستیم چرا که در گذشته کاری صورت نگرفته است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرسودگی شبکه برق استان گفت: پنج هزار کیلومتر شبکه برق در کهگیلویه و بویراحمد کاملا فرسوده است و با هر باد و برفی قطع می‌شود که این مورد را به وزیر منتقل کردیم‌.

احمدزاده بیان کرد: در گذشته برای اجرای زیرساخت‌های استان کار جدی صورت نگرفت و اعتبارات هم پاسخ‌گوی حجم بالایی از کمبودها و مشکلات نیست.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1246358

مهمترین اخبار ایران و جهان: