نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 13:11

مهار قاچاق در دولت سیزدهم

اردبیل-معاون حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت سیزدهم مهار قاچاق را با برنامه ریزی های مدون در دستور کار دارد و این پدیده شوم را در کشور مهار می کند.

مصطفی پورکاظم شایسته در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پدیده قاچاق در طی چند سال اخیر بررسی کارشناسی شده و امیدواریم در استان‌هایی نظیر اردبیل، آذربایجان شرقی، اصفهان، قزوین و … که به نام استان‌های صنعتی در کشور شناخته شده اند بیش از پیش مبارزه با قاچاق را شاهد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در مهار قاچاق گام‌های جدی و اساسی را برداشته است، خاطرنشان کرد: شیوع قاچاق و گسترش آن سبب تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی در کشور می‌شود که می‌تواند آینده شغلی فرزندان ما را به مخاطره بیندازد.

معاون حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری با اشاره به حجم ۲۰ میلیارد دلاری کالای قاچاق موجود در بازار بیان کرد: مبارزه با قاچاق اهتمام جدی مسئولان را می‌طلبد و باید در همه استان‌ها به ویژه مناطق مرزی کشور اقدامات برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق بیش از پیش وجود داشته باشد.

پورکاظم شایسته برگزاری نخستین جشنواره «هشت فرمان» درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی و فرمان چهار ماده‌ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد، برگزاری چنین جشنواره‌هایی در کاهش قاچاق و افزایش مطالبه گری مردم در راستای مبارزه با این پدیده شوم تأثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه هنوز ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق در بازار می چرخد، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های ارزی و ریالی موجود در کشور به نظر می‌رسد قاچاق در حد قابل قبولی در کشور مهار شده است.

معاون حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: بالغ بر ۳ هزار نوع کالا در کشور ممنوع الورود اعلام شده و برای ورود آنها ارز تخصیص نمی‌یابد که همین سبب می‌شود تا راه قاچاق در کشور باز شود.

پورکاظم شایسته با اشاره به افت محسوس در قاچاق خروجی بیان کرد: در قاچاق ورودی نیز به یک ثبات درر کشور دست یافته ایم که انتظار می‌رود بیش از پیش در مهار قاچاق در کشور اقدام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1246614

مهمترین اخبار ایران و جهان: