نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 19:48

جشنواره «هشت فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» در اردبیل برگزار شد

نخستین جشنواره «هشت فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی و فرمان چهار ماده ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آئین افتتاحیه نخستین جشنواره «هشت فرمان مقام معظم رهبری در مبارزه با مفاسد اقتصادی و فرمان چهار ماده‌ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز» که عصر دوشنبه در سالن اجتماعات بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: مبارزه با فساد و قاچاق کالا و ارز می‌تواند زمینه رشد و بالندگی اقتصاد کشور را به معنای واقعی فراهم کند.

اسماعیل چمنی تصریح کرد: ما اگر اقتصاد سالم و شکوفا داشته باشیم، قطعاً زمینه رشد تولید و اشتغال مولد نیز فراهم می‌آید.

وی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی با برگزاری چنین جشنواره‌هایی سعی می‌کند تا دانشجویان و نسل آینده را بیشتر با ابعاد مبارزه با فساد و قاچاق کالا و ارز آشنا کرده و زمینه سالم سازی فضای جامعه را فراهم کند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی با ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی و ۵۳۰ دانشجوی بین المللی سعی دارد تا وظیفه خطیر تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد را انجام دهد.

چمنی همراهی ۴۰۰ عضو هیئت علمی و ۴۰۰ نفر کارمندان سخت کوش و سالم این مجموعه را در انجام مأموریت‌ها و مسئولیت‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا در این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر و پایه با پیشتازی در عرصه‌های ملی و بین المللی بتوانیم اهداف نظام اسلامی را در ابعاد مختلف تحققی عینی ببخشیم.

وی در ادامه سخنان خود قطعاً برگزاری چنین جشنواره‌هایی با رویکردهای علمی و تحقیقاتی می‌تواند زمینه از بین بردن چنین فساد و تباهی را در جامعه فراهم کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش یک روزه که با حضور نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و معاون امور حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، شرکت کنندگان ضرورت توجه به فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری را در مبارزه با فساد اقتصادی یادآور شده و از مسئولان خواستند تا هرگونه کوتاهی، قصور و تردید را در این زمینه کنار گذاشته و با قاطعیت با زمینه سازان و عوامل فساد و تباهی برخورد کنند.

در این جلسه همچنین دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود ضرورت اصلاح در نقاط آسیب پذیر در این حوزه به ویژه گردش مالی شفاف، رعایت عدالت در توزیع اعتبارات و منابع، جلوگیری از شکل گیری کانون‌های فساد و اشراف گری، توجه به تبلیغات هوشمندانه، برخورد قضائی و انتظامی قاطع با عوامل قاچاق کالا و ارز و نابسامانی‌های اجتماعی را بسیار ضروری و حیاتی اعلام کردند.

در پایان این همایش رونمایی از پوستر جشنواره با حضور سعید جلیلی مشاور مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1247514

مهمترین اخبار ایران و جهان: