نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 09:39

معرفی روستای «موئیل» مشگین‌شهر برای ثبت جهانی در یونسکو

مشگین شهر - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: روستای «موئیل» با جاذبه‌های متنوع گردشگری برای ثبت جهانی در یونسکو و در ردیف دهکده‌های جهانی گردشگری معرفی شده است.

حسن محمدی ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روستای موئیل جز ۱۳ روستای با زنجیره متنوع گردشگری است که در ردیف دهکده‌های جهانی با ظرفیت گردشگری بی نظیر می‌تواند مقصد حضور گردشگران و مسافران باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بین ۱۳ روستای معرفی شده به یونسکو در سطح کشور موئیل نیز با داشتن ۱۰ مجتمع آبدرمانی، مناطق بکر طبیعی و … به عنوان روستای با ظرفیت بالای گردشگری معرفی شده که امیدواریم در یونسکو در ردیف دهکده‌های جهانی گردشگری معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: قرار است گروه ارزیابی ملی در روزهای آینده با حضور در این روستا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این منطقه بکر و ناب گردشگری را مورد ارزیابی قرار داده و به شکل همه جانبه فرصت‌های سرمایه گذاری و جذب گردشگر را در آن مورد توجه قرار دهند.

محمدی ادیب از مسئولان شهرستان مشگین شهر خواست؛ در ارتقای راه‌های دسترسی به موئیل و بهبود شرایط این روستا برای اسکان و حضور گردشگران برنامه ریزی های مناسبی را داشته باشند تا بتوانیم موئیل را در ردیف روستاهای با ظرفیت گردشگری ممتاز در یونسکو به ثبت برسانیم.

وی گفت: موئیل در ۱۵ کیلومتری مشگین شهر قرار گرفته و امیدواریم با تلاشی مؤثر بتوانیم در قالب رویداد ۲۰۲۳ این منطقه را به ثبت جهانی رسانده و شاهد حضور گردشگران، مسافران و سرمایه گذاران در ابعاد مختلف منطقه باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1264814

مهمترین اخبار ایران و جهان: