نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 15:38

ابعاد مختلف دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب قابل توجه است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ۴۴ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد؛ حرکتی بزرگ که با رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد و با رهبری امام خامنه‌‌ای (حفظه الله) و پای کار بودن شما مردم تا امروز جلو آمده، ابعاد مختلف کارهای بزرگی که در این ۴۴ سال انجام شده قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با اشاره به آیه‌ای از قرآن‌کریم،‌ ترفند دشمن برای ضربه زدن به دین خدا و مردم مومن به خداوند را یادآور شد و اظهار داشت: در سوره نساء آیه ۴۴ می فرماید: "أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ أُوتُوا نَصِیبًا مِنَ الْکِتَابِ یَشْتَرُونَ الضَّلَالَةَ وَیُرِیدُونَ أَنْ تَضِلُّوا السَّبِیلَ" مردم آیا حرکت‌های دشمن را تحلیل می‌کنید یا نه؟ قرآن می فرماید چشمانتان را باز کنید و عمل دشمن را ببینید، آیا نمی بینید دشمن برای مقابله با شما که پیرو کتاب قرآن هستید چه می‌کند؟ برخی افراد گاهی یادشان رفته که اینها دشمن هستند!

وی ادامه داد: این دشمنان دو ترفند دارند که در قرآن ذکر شده است؛ اول اینکه دشمن گمراهی را می‌خرد، شما این روزها مصداق اینها را می‌بینید؛ مگر ندیدید در همین قضایای اخیر برخی از دستگیر شدگان اعتراف کردند که دشمن به آنها پول داده است؟ قول تابعیت داده بودند و قول‌ها و وعده‌های دیگر، این خریدن گمراهی است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: دشمنان، دستگاه‌ها و بوق های تبلیغاتی خود را روی سر مردم ما تنظیم کرده اند؛ دشمن را باید بشناسیم و با او مقابله کنیم، دشمن کارش این است که برای چند فیلم و گزارش غلط و گمراه کننده پول می‌دهد و در فضای مجازی پخش می‌کند، بعد تحقیق که می‌شود می‌بینیم که یا دروغ بوده یا مربوط به جای دیگری بوده که به ایران نسبت داده‌اند، برخی هم حواسشان نیست و فریب می‌خورند! وقایع را آنقدر تحریف کردند که رهبر معظم انقلاب چند بار تاکید کردند دست‌های دشمن را ببینید و مبادا از آن غفلت کنید.

نماینده ولی فقیه در در فارس دومین ترفند و هدف دشمنان به گفته قرآن را  برنامه ریزی و تلاش برای گم‌کردن راه مستقیم عنوان کرد و گفت: راهی که امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب به ما نشان داده اند؛ راه مستقیمی که به آن مسیر رفتیم، پیروز شدیم، ادامه دادیم و به موفقیت‌های بزرگی رسیدیم.

قرآن کریم یک راه حل برای خنثی کردن این نقشه‌ها معرفی کرده است؛ در سوره آل عمران آیه 102 خداوند می فرماید: " یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ" تقوا پیشه کنید. تقوا ما را در مقابل دشمن آسیب نا پذیر خواهد کرد، در ادامه می‌فرماید " وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا " چنگ بزنید به ریسمان خداوند و متحد باشید، حبل الله همان اطاعت خدا و اطاعت از ولی خداست.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: شیاطین جن و انس در گوش ما ‌می‌گویند راه دیگری را بروید! خیر، همه ما زیر پرچم خدا و ولی خدا هستیم، رهبر معظم انقلاب فرمودند روز ۲۲ بهمن را روز اتحاد ملی کنیم، امید که آیه "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا" را فردا در ۲۲ بهمن ماه نشان خواهیم داد؛ که اگر دشمن هزاران ترفند و روش برای فریب دادن به کار ببرد نخواهد توانست مانع این مردم مومن و آگاه و انقلابی شود و فردا با اتحاد و آگاهی مشت محکمی به دهان دشمنان خدا و دشمنان انقلاب اسلامی خواهیم کوبید، و نشان خواهیم داد خواب آمریکا برای ضربه زدن به این کشور و به این مردم هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

امام جمعه شیراز در ادامه اظهار داشت: چند نکته را مختصرا خدمت شما خواهران و برادران عرض می کنم؛ اول اینکه آخر هفته آینده مصادف است با شهادت امام کاظم (علیه السلام)، ما مردم شیراز در این شهر در محضر فرزندان بلافصل آن حضرت هستیم؛ ان شاء الله آخر هفته به صورت ویژه عرض ادب خواهیم کرد و از همه عزیزانی که برای برگزاری این برنامه‌ها کمک می‌کنند تشکر می کنیم، روز شهادت امام کاظم (علیه السلام)، به حرم خواهیم آمد و به محضر فرزند بزرگ ایشان حضرت احمد بن موسی الکاظم (علیه السلام) عرض تسلیت خواهیم داشت و کاروان خودرویی از محله گلشن شیراز تا حرم مطهر حرکت خواهد کرد، همان مسیری که حضرت احمد بن موسی الکاظم (علیه السلام) در آن مسیر درگیری و جنگ و گریز داشته است.

او افزود: نکته دوم در رابطه با زلزله مهیبی است که دو کشور ترکیه و سوریه را تحت تاثیر قرار داده است، انسان دلش به درد می‌آید وقتی جان‌باختن دیگر انسان‌ها را می‌بیند؛ بنی آدم اعضای یک پیکرند، این فرهنگ غنی مردم شیراز است؛ مطمئن هستیم شما مردم برای حمایت از مردم آسیب دیده این دو کشور خصوصا کشور سوریه که باتوجه به شرایطش نیاز بیشتری به کمک دارد اقدام خواهید کرد ‌‌و کمک های شما توسط دستگاه‌های مرتبط جمع آوری خواهد شد.

وی افزود: نکته دیگری که یادآور می‌شوم در رابطه با فرمان عفو پدرانه رهبر معظم انقلاب است، که در رابطه با دستگیر شدگان وقایع اخیر صادر فرمودند. برخی از این‌ افراد در وقایع اخیر واقعا رفتارهای نازیبایی داشتند اما رهبر معظم انقلاب آنها را بخشیدند، که از این جهت از رهبر عظیم الشان انقلاب تشکر می‌کنیم و امیدواریم سایه مبارک ایشان بر سر ما مستدام باشد.

وی در پایان اظهار داشت: سخن پایانی اینکه فردا ۲۲ بهمن است، ۴۴ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد؛ حرکتی بزرگ که با رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد و با رهبری امام خامنه‌‌ای (حفظه الله) و پای کار بودن شما مردم عزیز تا امروز جلو آمده است. ابعاد مختلف کارهای بزرگی که در این ۴۴ سال انجام شده قابل توجه است؛ گزارشات استاندار فارس را شنیدید، این فقط گزارش اقدامات یکی دو ساله از دولت فعلی است، حال مقایسه کنید با حجم عظیمی از خدماتی که در طول این چهار دهه انجام شده است.

دژکام گفت: اگر فقط گوشه‌ای از آن را بخواهید با قبل از انقلاب مقایسه کنید، تفاوت را به خوبی لمس خواهید کرد، می‌بینید چقدر رشد داشته‌ایم، کسی که سال ۵۷ را به یاد دارد بگوید که شرایط چقدر تغییر کرده است، این ملت حرکت کرده و نتیجه گرفته است، ۴۴ سال حرکت روبه پیشرفت بوده است، اگر فقط در همین دانشگاه علوم پزشکی شیراز مقایسه کنید می‌بینید این دانشگاه نسبت به آنچه قبل از انقلاب بوده در بیش از ۳۰ شاخص رشد‌های قابل توجه داشته است، اینها باید به مردم معرفی شود، البته ما همچنان می‌خواهیم رشد و پیشرفت بیشتری نصیب کشور و مردم شود و از مشکلاتی که وجود دارد نیز عبور کنیم و امیدواریم با همت مسئولین روز به روز شاهد پیشرفت‌های متعدد و رفع مشکلات باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031658

مهمترین اخبار ایران و جهان: