نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 13:44

آقاجانیان: جهانبخش را زمانی که 16 ساله بود به کی ‌روش معرفی کردم

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: علیرضا جهانبخش را در شرایطی که ۱۶ سالش بود در تیم بزرگسالان بازی دادم و خودم به کی‌روش معرفی‌اش کردم.

به گزارش خبرگزاری فارس، مارکار آقاجانیان درمورد دوره حضورش در تیم فوتبال استقلال، اظهار داشت: سال ۶۱ یا ۶۲ در زمان سرمربیگری ناصر حجازی در شرایطی که ۱۸ سال داشتم،  ۴-۳ بازی برای استقلال انجام دادم و شاگردی حجازی باعث افتخار من بود.

وی با اشاره به سوابق مربیگری‌اش عنوان کرد: یاد باشگاه پاس به خیر اما مقداری درباره سابقه مربیگری ام را بگویم. جوانانی که سن شان نمی‌رسد یا اطلاعی ندارند، فکر می‌کنند من از دوره حضور کی‌روش در تیم ملی مربیگری را شروع کردم. در شرایطی که از سال ۲۰۰۶ مربیگری را شروع کردم. سرمربی عقاب و کل تیم‌های متعلق به داماش بودم. مربی تیم ملی المپیک و تیم ب بودم که با پرویز مظلومی قهرمان غرب آسیا شدیم. آنالیزور امیر قلعه نویی در جام ملت‌های ۲۰۰۷ بودم. 

مربی تیم ملی کشورمان تاکید کرد: قبل از آغاز همکاری با کی‌روش با تیم داماش ایرانیان تهران از لیگ دسته دوم به لیگ یک صعود کردیم و سپس به تیم ملی آمدم. در آن زمان علیرضا جهانبخش را در شرایطی که ۱۶ سالش بود در تیم بزرگسالان بازی دادم و خودم به کی‌روش معرفی‌اش کردم. 

آقاجانیان عنوان کرد: دوره ای در تیم امید دستیار منصوریان بودم. در سال ۲۰۰۹ مدرک حرفه ای پرولایسنس گرفتم. قبل از آغاز کرونا، در ارمنستان دوره ای با تدریس دل بوسکه را گذراندم. بحث هایی شده که چرا در ایران تیم نگرفتم. تیم گرفتن دست من نیست. همیشه اعلام آمادگی کردم اما نخواستند. وقتی هم به آمریکا رفتم با یک تیم زیر ۱۶ سال که در لیگ آکادمی کالیفرنیا حضور داشت کار کردم. در سه تورنمنت سوم و در یک تورنمنت دوم شدیم. در یک جام حذفی نیز از ۶۴ تیم چهارم شدیم. آن باشگاه امکانات زیادی داشت. در کل مربیگری را از تیم ملی شروع نکردم بلکه قبل از آن هم مربی بودم.

ادامه دارد...

منبع: فارس
شناسه خبر: 914014

مهمترین اخبار ایران و جهان: