نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 13:09

شکایت آذربایجان از ایران اقدامی خصمانه است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شکایت جمهوری آذربایجان از ایران به نهادهای بین المللی رفتار خصمانه محسوب می‌شود و آذربایجان باید حد و حریم‌ها را رعایت کند.

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به شکایت جمهوری آذربایجان از ایران به مجامع بین‌المللی پیرو حادثه‌ای که در سفارت آذربایجان در تهران رخ داد، اظهار داشت: مقامات جمهوری آذربایجان باید به این نکته توجه داشته باشند که ایران همواره سیاست حسن همجواری را در دستورکار دارد. شکایت جمهوری آذربایجان از ایران به نهادهای بین المللی رفتار خصمانه محسوب می‌شود و آذربایجان باید حد و حریم‌ها را رعایت کند و مورد توجه قرار دهد.

وی بیان کرد: ایران همسایه بزرگ جنوب آذربایجان محسوب می‌شود و به نفع آذربایجان نیست که التهاب آفرینی کند یا به موضوعاتی که تهدیدکننده فضای میان دو کشور است، دامن بزند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما همواره بر حسن سلوک با همسایگان اصرار داشته‌ایم. سیاست ما به ویژه در دولت فعلی تقویت دیپلماسی با همسایگان و ارتباطات عمیق با کشورهایی است که در مجاورت ایران قرار دارند.

رخداد پیش آمده در سفارت آذربایجان با انگیزه شخصی بوده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رخداد پدید آمده در سفارت جمهوری آذربایجان در ایران کاملاً مشهود است که اقدامی دولتی نبوده و حتی هیچ حمایتی از جانب دولت نسبت به این اقدام وجود نداشت و قضیه‌ای بود که ابعاد فردی و شخصی مرتبط با ملیت آذربایجان در آن وجود داشت.

مقتدایی متذکر شد: وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس جمهور در انتقال پیام دوستی به آذربایجان پیش قدم بودند اما این قبیل رفتارهای مقامات آذربایجان نشان می‌دهد آنها توجه ندارند که از به هم خوردن روابط آنان با ایران اولین کشوری که ضرر می‌کند، آذربایجان است.

وی یادآور شد: ما در رخدادهای قبلی و اختلافات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان کمک کردیم تا تشتت و تنشی که میان این دو کشور پدید آمده بود، به نحو شایسته فروکش کند اما اینک آذربایجان پاسخ دوستی‌های ایران را به شکل دیگری می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اولین برنده دوستی میان ایران و آذربایجان، آذربایجان است و اولین بازنده ایجاد دشمنی میان ایران و آذربایجان هم آذربایجان خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی بسیار تمایل دارد آذربایجان در آینده نزدیک تحت تسلط صهیونیست‌ها درآید، این موضوع موجب می شود در منطقه التهاب افزایش پیدا کند و تشتت و تنش در منطقه به وجود آید. دوستان ما در آذربایجان باید توجه کنند که پای رژیم صهیونیستی به آذربایجان باز شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1012658

مهمترین اخبار ایران و جهان: