نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 14:38

۳۶ درصد از مشترکان گاز استان قزوین الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با بیان اینکه ۳۶ درصد از مشترکان گاز استان قزوین الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، گفت: در واقع ۳۴ درصد از مشترکان ما پرمصرف هستند که باید الگوی مصرف را مراعات کنند.

علی حجتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از مصرف 12 میلیون و 700 هزار متر مکعب گاز در 24 ساعت اخیر خبر داد و اظهار داشت: به این ترتیب میزان مصرف گاز در استان قزوین نسبت به روز ماقبل 400 هزار متر مکعب افزایش پیدا کرده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش 15 درصدی مصرف گاز هستیم.

وی با بیان اینکه 36 درصد از مشترکان گاز استان قزوین الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، گفت: در واقع 34 درصد از مشترکان ما پرمصرف هستند که باید الگوی مصرف را مراعات کنند و در ضمن 2 درصد از مشترکان ما هم بدمصرف هستند که میزان مصرف آنها در پلکان 11 و 12 قرار دارد و شامل حداکثر تعرفه مصرف گاز می‌شوند.

حجتی‌پور اضافه کرد: همچنین مصرف گاز 64 درصد از مشترکان ما هم در پلکان یک تا 3 قرار دارد که این تعداد جزو مشترکان خوش‌مصرف ما محسوب می‌شوند که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به شناسایی برخی مصارف غیرمرتبط و غیرقانونی در بخش خانگی تصریح کرد: بخشی از مشترکان بدمصرف ما در بخش خانگی کسانی هستند که با استفاده از گاز خانگی مراکزی مثل غذاپزی راه‌اندازی کرده‌اند و به تولید عمده غذاهای بیرون‌بر و امثال آن مشغول هستند که شرکت گاز در صورت شناسایی گاز چنین مشترکانی را قطع و آنها را جریمه می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین با یادآوری اینکه تأمین گاز و گرمایش خانگی بر سایر بخش‌ها اولویت دارد، گفت: به همین خاطر در بخش صنایع تاکیدمان این است که پرمصرف‌ها را به شدت محدود کنیم و به همین خاطر به جز تولیدکنندگان کالاهای اساسی بر سایر صنایع محدودیت‌های جدی برای مصرف گاز اعمال می‌کنیم.

حجتی‌‌پور به وضعیت شبکه گازرسانی استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شبکه پایدار است و افت فشار و قطعی گاز نداریم. با این حال از هم‌استانی‌ها انتظار داریم که بین ساعت 18 تا 21 در منازل درجه دمای محیط را روی 18 درجه تنظیم کنند و در ادارات هم مسئولان باید یک ساعت بعد از آغاز به کار وسایل گازسوز را روشن کرده و یک ساعت قبل از تعطیلی اداره هم وسایل گازسوزشان را خاموش کنند.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 980558

مهمترین اخبار ایران و جهان: