نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 12:28

آمریکا برنامه آموزش نظامیان اوکراینی را در خاک آلمان آغاز می‌کند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که واشنگتن دوره گسترده آموزش نیروهای اوکراین را در آلمان آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید که واشنگتن برنامه آموزش نیروهای اوکراینی را در خاک آلمان آغاز خواهد کرد و نظامیان اوکراین کار با ادوات جنگی ساخت آمریکا را فرا خواهند گرفت.

میلی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: برای آنکه اوکراین قادر به دفاع از خودش باشد، این حمایت و دوره آموزشی اهمیت زیادی دارد و امیدواریم بتوانیم این امر را در کوتاه‌مدت محقق کنیم.

به گفته وی، برنامه اولیه واشنگتن این است که یک گردان حدود ۵۰۰ نفری طی پنج تا هشت هفته برای نبرد با روسیه آماده شوند.

آمریکا اوایل ماه جاری اعلام کرد که چندین خودرو زرهی پیاده‌نظام «بردلی» را به اوکراین ارسال خواهد کرد و آلمان و فرانسه نیز نسبت به ارسال همین ادوات جنگی به کی‌یف، متعهد شدند.

انگلیس نیز اعلام کرده است که ۱۴ دستگاه تانک «چلنجر۲» به کی‌یف می‌فرستد و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هم گفته است که این ائتلاف نظامی، تخصیص تعداد بیشتری «تجهیزات جنگی سنگین» به دولت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را در آینده‌ای نزدیک مورد بررسی قرار خواهد داد.

میلی همچنین اضافه کرد: اگر نیروهای آموزش‌دیده جدید اوکراین، به میدان نبرد بازگشته و تا پیش از بارش‌های بهاری، بتوانند کار با این ادوات را یاد بگیرند، بسیار ایده‌آل خواهد بود.

انتظار می‌رود میلی امروز (دوشنبه) از پایگاه آموزشی «گرافنور» در ایالت باواریا آلمان بازدید کند.

برنامه موسوم به آموزش سلاح‌های ترکیبی با هدف آموزش هماهنگی بهتر نیروهای اوکراینی با واحدها و گردان‌های حاضر در میدان نبرد، طراحی شده و آنها یاد خواهند گرفت که چگونه با استفاده از توپخانه، تجهیزات زرهی و نیروهای زمینی ترکیبی، واحدهای خود اعم از گروهان و گردان را بهتر حرکت داده و هماهنگ کنند.

به نوشته آسوشیتدپرس، این مهارت‌ها آنها را قادر می‌سازد تا به شکلی موثرتر مقابل حملات روسیه مقاومت کرده و عملیات‌های تهاجمی خود را نیز به نحوی بهتر به انجام برسانند.

میلی تاکید کرده که آمریکا پیش از وقوع درگیری بین مسکو و کی‌یف، این نوع آموزش‌ها را برای ارتش اوکراین تدارک دیده است. واشنگتن از اواخر فوریه پارسال و همزمان با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، برنامه آموزش سربازان اوکراینی را در کانون حمایت‌های خود از کی‌یف قرار داده تا آنها بتوانند نحوه کار با ادوات جنگی آمریکایی از جمله موشک‌اندازهای «هیمارس» و «هویتزر» را فرا بگیرند. به گفته میلی، تاکنون ۳هزار و ۱۰۰ نفر از سربازان اوکراینی چنین آموزش‌هایی دیده‌اند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، هفته گذشته گفت که آمریکا و ناتو «همین حالا هم به طور غیرمستقیم یک طرف جنگ بین روسیه و اوکراین بوده و کمک گسترده آنها به کی‌یف، دخالت آنها را آشکار کرده است.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 980214

مهمترین اخبار ایران و جهان: