نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 15:12

تبیین خصوصیات مرحوم مصباح از کارویژه‌های حوزه علمیه باشد

میامی- امام جمعه میامی با بیان اینکه مرحوم علامه مصباح نمونه یک ولایتمدار واقعی است، گفت: همان‌طور که رهبری نیز تاکید دارند، تبیین خصوصیات آن مرحوم باید از کارویژه‌های حوزه علمیه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع ضمن گرامی داشت یاد علامه مرحوم مصباح یزدی، تاکید کرد: ایشان نماد ولایتمداری بودند چرا که وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد منزل ایشان شد، مرحوم مصباح پای معظم‌له را می‌بوسد آن هم کسی که خودش علامه است و علم را می‌داند اما این چنین خاضعانه در مقابل ولایت سر تعظیم فرود می‌آورد.

وی با بیان اینکه این خشوع نشانگر ولایتمداری مرحوم مصباح است، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای همین خصوصیات ایشان بود که فرمودند بزرگداشت مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه علمیه است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه خصوصیات جامع و منحصر به فرد علامه مصباح باید بررسی و تبیین شود، تاکید کرد: ایشان ابتکارات فراوانی را برای انقلاب اسلامی داشت و همچنین آثاری که از تمام جهت‌ها پسندیده بود، از ایشان به یادگار مانده که کلید راه طلاب است.

امام جمعه میامی با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خانواده و اعضای ستاد گرامی داشت مقام شهید سلیمانی، بیان کرد: همانطور که معظم‌له نیز تاکید داشتند، دمیدن روح تازه به جبهه مقاومت کار ویژه و بزرگ شهید سلیمانی بود.

عزیزی ضمن اشاره به تمجید رهبر معظم انقلاب اسلامی از سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس، بیان کرد: باید مراقب بود مقام و منزلت شهید سلیمانی را آنقدر بالا نبریم که دچار غلو شویم و به شرایطی برسیم که شهید سلیمانی برای هیچکس دست یافتنی نباشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند که هزاران نفر حاج قاسم سلیمانی در کشورمان وجود دارد که در راه اسلام و انقلاب مجاهدت می‌کنند، تاکید کرد: همه مخلوق خداوند هستند و باید مراقبت کنیم تا کسی را از دست نیافتنی نکنیم.

امام جمعه میامی همچنین با اشاره به سالروز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضا خان، گفت: حجاب قبل از اینکه حکمی از احکام شرع باشد یک راهبرد عقلی است لذا شرع مقدس این بحث عقلی را تائید کرده و آیات قرآن کریم به عنوان اصلی‌ترین احکام شرعی علاوه بر پوشش در جزئیات این حکم عقلی نیز وارد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 958514

مهمترین اخبار ایران و جهان: