نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 13:51

تنوع اقوام و مذاهب در ایران یک فرصت است

سنندج- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در نظام اسلامی ما تنوع اقوام و مذاهب یک فرصت است و باید سنت ها و آیین های مختلف در این سرزمین گرامی داشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی روز شنبه در سخنرانی در جمع راهپیمایان سنندجی اظهار کرد: کردستان سرزمین فداکاری، فرهنگ و هنر است که دارای مردمی باایمان است که در حساس‌ترین برهه‌های این میهن با رشادت در برابر دشمنان ایستاده است.

وی افزود: در چهل و چهارمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سنندج با افتخار حضور پیدا کرده ایم و بر خود می‌بالیم در اجتماع پرشور مردم انقلابی کردستان هستیم.

دریادار ایرانی تصریح کرد: در این جغرافیا نظام ما هر سال قدرتمندتر می‌شود و دشمنان با هراس افتاده و همه توان خود را به کار گرفته است تا جلوی پیشرفت و اقتدار ما را بگیرد اما دچار اشتباه محاسباتی شده است.

وی افزود: دشمنان سیاست خباثت آلودی از آغاز انقلاب اسلامی را شروع کرده اند که کرد و فارس و شیعه و سنی را از هم جدا کنند و با تفرقه قومی و مذهبی به دنبال ایجاد شکاف در بین مردم ایران هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: مردم قهرمان پرور کردستان همواره با بصیرتی مثال زدنی و با دشمن شناسی توانسته اند فتنه‌ها دشمنان را خنثی کنند.

دریادار ایرانی افزود: در نظام اسلامی ما تنوع اقوام و مذاهب یک فرصت است و باید سنت‌ها و آئین‌های مختلف در این سرزمین گرامی داشته شود.

وی اظهار داشت: با همزیستی و اتحاد کامل در راستای پیشرفت و توسعه کشورمان در سایه منویات رهبر معظم انقلاب قدم برمی داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: در ایران عزیز همواره برادری و همدلی وجود داشته است و هر کسی غیر از این رفتار کند بر خلاف نظام اسلامی و فرهنگ مردم ایران رفتار کرده است.

دریادار ایرانی افزود: نباید فکر کرد که دشمنان از توطئه‌های خود دست کشیده اند بلکه باید همواره هوشیاری و بصیرت خود را حفظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین باورهایی که انقلاب اسلامی به ما عطا کرده است، عزت و اقتدار است و امروز اگر مردم ایران عزیز است و در سیاست گذاری‌های بین المللی حرف برای گفتن دارد در سایه وجود رهبر معظم انقلاب و اتحاد مردم است.

دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: دشمنان نه سنی و نه شیعه را دوست دارند بلکه با اسلام مشکل دارند.

وی افزود: اتحاد برای کشورمان مایه برکت است و من بر خود می بالم که به عنوان یک کردستانی در ایران عزیز زندگی می‌کنم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1033171

مهمترین اخبار ایران و جهان: