نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 16:01

گام دوم انقلاب اسلامی نیازمند همراهی مردم و مسؤولان است

دبیر قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از جوانان و نوجوانان ما از دستاورد‌ها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی اطلاعی ندارند و در این مسیر وقتی ما اطلاع‌رسانی نکرده‌ایم دشمن دروغ پردازی می‌کند،گفت: در گام دوم انقلاب همراهی مردم و مسؤولان و همچنین آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام علیرضا فقیهی، دبیر قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب استان اصفهان در سخنرانی پیش ازخطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان ضمن تبریک عید مبعث با بیان اینکه خداوند در قرآن حداقل پنج ویژگی را برای پیامبر(ص) ذکر می‌کند، اظهار داشت: ویژگی اولی که در قرآن برای پیامبر اسلام(ص) بیان شده، اسوه بودن است و درحال حاضر دشمنان اسلام در تلاش شبانه‌روزی هستند تا الگو‌های دیگری را برای جوانان ما معرفی کنند.

وی با یادآوری اینکه دومین ویژگی که در قرآن برای پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان شده اخلاق عظیم و خلق نیکو است، افزود: رفتار پیامبر(ص) در مدت رسالت‌شان با اخلاق حسنه، برخورد مناسب و آغوش باز برای افراد همراه بود و با این رفتار آن‌ها را به سمت اسلام راهنمایی و هدایت می‌کردند؛ باید این ویژگی پیامبر برای ما مؤمنین الگو باشد و در هدایتمان برای افرادی که توجه کمتری نسبت به مبانی دینی دارند، با اخلاق خوب برخورد کنیم.

 فقیهی با بیان اینکه سومین ویژگی ایشان رحمت و مهربانی است، عنوان کرد: چهارمین ویژگی پیامبر(ص)، عطوفت است و در همین راستا ایشان با جدیت در برابر دشمنان برخورد می‌کردند ولی در جمع مؤمنین با نهایت مهربانی حاضر می‌شدند.

دبیر قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب استان اصفهان با تأکید بر اینکه پنجمین خصوصیتی که قرآن برای پیامبر اسلام(ص) بیان می‌کند مردمی بودن و مردم داری است، بیان داشت: این ویژگی  باید مورد توجه مسؤولان باشد و توجه داشته باشند که مردمی بودن و در بین مردم بودن از خصوصیت یک مسؤول انقلابی و مؤمن است.

وی گفت: هر پنج ویژگی و خصوصیت‌های دیگر پیامبر(ص) در کلمه بندگی خلاصه می‌شود و خوب بندگی کردن ایشان باعث شد که در ۴۰سالگی به پیامبری مبعوث شوند‌.

فقیهی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد: بیانیه گام دوم خطاب به نیروی عظیم جوانان است که قرار است ادامه دهنده مسیر انقلاب در چهل سال دوم باشند و همچنین روح حاکم بر بیانیه گام دوم امیدواری است همان موضوعی که دشمنان انقلاب اسلامی به‌شدت تلاش می‌کنند تا آن‌ را از بین ببرند.

دبیر قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از جوانان و نوجوانان ما از دستاورد‌ها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی اطلاعی ندارند و در این مسیر وقتی ما اطلاع‌رسانی نکرده‌ایم دشمن دروغ پردازی می‌کند، افزود: یکی از دستاورد‌هایی که رهبر انقلاب در بیانیه مطرح می‌کنند عزت ملی است که قبل از انقلاب این عزت کمرنگ بود و کشور تحت سلطه‌ بی‌گانه قرارداشت اما بعد از انقلاب ایران تبدیل به تصمیم گیرنده منطقه شد.

وی با تأکید بر اینکه در گام دوم انقلاب همراهی مردم و مسؤولان و همچنین آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان لازم و ضروری است، یادآور شد: یکی از صدها دستاورد‌ انقلاب اسلامی،عزت ملی و تحت سلطه نبودن آن است و همچنین از دیگر نکاتی که رهبر انقلاب در بیانیه به آن اشاره می‌کنند این است که تمام موضوعات به جر شعارهای انقلاب اسلامی در جامعه تاریخ انقضایی دارد.

فقیهی افزود: علیرغم تبلیغات منفی دشمن، معنویت در جامعه بعد از انقلاب چشمگیر شده و رهبر انقلاب فرمودند تنها انقلابی که در طی تاریخ به آرمان‌های خودش خیانت نکرد، انقلاب شکوهمند ما است.

دبیر قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب استان اصفهان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در قسمتی دیگر بیانیه اشاره می‌کنند که گذشته را باید خوب شناخت و در ادامه صراحتا اعلام می‌کنند که اگر می‌خواهید در مسیر پیشرفت حرکت کنید و به آینده امیدوار باشید لازم است که گذشته انقلاب و قبل از انقلاب را خوب بشناسید و در این مسیر اگر کوتاهی کردیم و حقایق گذشته را خوب بیان نکردیم، دشمن شروع به تحریف کردن می‌کند و گذشته را آن‌طور که می‌خواهد تغییر می‌دهد.

وی در پایان تصریح کرد: روحیه امید درگام دوم انقلاب یعنی اینکه نقاط قوت پررنگ شود و در کنار آن آگاه‌سازی انجام و دستاورد‌های انقلاب مطرح‌شود تا در مقابل تبلیغات منفی دشمن توجهی جلب نشود.

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1041971

مهمترین اخبار ایران و جهان: