نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 09:17

آقای عضو شورا؛ یاسوج را با حرف‌های کتابی نمی‌توان اداره کرد

آنچه مسلم است شهر یاسوج حال و روز خوشی نداشته و پر واضح و مسلم است به همین جهت مردم نسبت به وضعیت کنونی اعتراض داشته و گلایه دارند و بخش زیادی از این مشکلات را فارغ از نبود بودجه و اعتبارات مربوط به نوع عملکرد شهردار یاسوج می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ این روزها شورای شهر یاسوج روزهای خوبی را سپری نمی کند به دلیل اعتراضات پی در پی چهار عضو شورای شهر نسبت به عملکرد شهردار عملاً همراهی اکثریت شورا را با خود نداشته و این همراهی به مرز صفر رسیده است.

هر چند برای عزل شهردار نیاز به ۵ رای عضو شورای شهر است اما با دیدن مخالفت همین اکثریت چهار نفره که به ترتیب آرای اول تا چهارم را در انتخابات کسب کرده اند کافی است تا بدانیم چه ارتباطی میان شورا و شهرداری وجود دارد.

البته هر چند ممکن است پاره ای از انتقادات و اعتراضات این چهار نفر هم به شهردار غیر واقعی و یا درخواست های آرمانی و خارج از توان شهرداری باشد اما اکنون به روی دیگری از قضیه نگاه می‌کنیم آنجا که برخی از موافقان شهردار هم چشم بسته از او حمایت کرده و اوضاع این روزهای شهر یاسوج را آرمانی و رویایی تصور می‌کنند و نمی دانند و یا نمی خواهند بدانند در شهر چه خبر است و مردم چه انتقادات و گلایه‌هایی از عملکرد شهردار و شهرداری دارند.

آنچه مسلم است شهر یاسوج حال و روز خوشی نداشته و پر واضح و مسلم است به همین جهت مردم نسبت به وضعیت کنونی اعتراض داشته و گلایه دارند و بخش زیادی از این مشکلات را فارغ از نبود بودجه و اعتبارات مربوط به نوع عملکرد شهردار یاسوج می‌دانند و می‌گویند که شهرداری در کمترین و کوچکترین مشکلات که حتی برای رفع آنها نیازی به خرج کردن پول هم نیست، درمانده شده است.

همین چند روز پیش بود که با یکی از اعضای محترم شورای شهر یاسوج گپ و گفتی دوستانه داشتیم و هر دو طرف انتقاداتی نسبت به عملکرد شورا و رسانه بر یکدیگر وارد می‌دانستند.

اما گذشته از این و محض اطلاع برخی از آقایان شورای شهر اینکه برای رفع پاره‌ای از مشکلات کنونی شهر و ایجاد امید و نشاط میان مردم شهر یاسوج چندان نیازی به پول خرج کردن هم نیست البته در جاهایی هم پول های خرج شده که روی اعصاب و روان مردم شهر یاسوج است که نمونه آن مجسمه‌ها و المان های فلزی نامفهومی بوده که در شهر نصب کرده اند و ذهن مردم را درگیر کرده که این المان ها و مجسمه ها چه معنا و مفهومی دارند.

یک عضو شورای شهر معتقد است که هر شهر برای رسیدن به وضعیت مطلوب سه ضلع دارد که باید هر سه ضلع همراه و همکار یکدیگر باشند و اگر چنین نشود وضعیت شهر یاسوج همچنان بدین منوال خواهد بود.

از یک عضو شورای شهر می‌پرسیم آیا تغییر شیرهای آب فضای سبز هم نیاز به همکاری سه ضلع دارد آیا وقتی آب در فضای سبز به مانند فواره در آسمان می چرخد و به وسط خیابان می ریزد و خودروها از آن به عنوان کارواش استفاده می کنند باز هم نیاز به همکاری سه ضلع دارد البته که یک ضلع آن مردم هستند.

اما آیا تعمیر شیر آب فضای سبز هم وظیفه مردم است؟ قطعاً تعمیر شیر آب فضای سبز وظیفه پیمانکار و همچنین مسئول فضای سبز شهر یاسوج است که به پیشنهاد شما و بنا به گفته بسیاری به عنوان نیروی شما در شهرداری به کار گمارده شده است.

آقای عضو محترم شورا و دوست عزیز لطفاً وقتی حرف از بی‌تدبیری و ناکارآمدی است مباحث علمی و به اصطلاح کتابی را پیش نکشید و باز هم خطاب به عضو محترم شورا که وقتی همه جا می‌گویند مسئول فضای سبز را برای رضای خاطر شما به کار گرفته‌اند نه رضای خاطر مردم و خدا لذا جای سوال است که آیا وظیفه آرایش و هرس کردن چمن های شهر یاسوج هم بر عهده مردم است یا شهردار و پیمانکار و مسئول فضای سبز که می‌گویند منتسب به شماست؟!.

و صد البته که این قصه سر دراز دارد........

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1238827

مهمترین اخبار ایران و جهان: