نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 22:52

پشتیبانی از پلیس حمایت از امنیت و اقتدار جامعه است

کرمانشاه- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پلیس مسئولیت های سنگینی برعهده دارد، گفت: پشتیبانی از پلیس حمایت از امنیت و اقتدار جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مصری بعد از ظهر سه شنبه در دیدار با سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: پلیس با وجود آنکه مسئولیت بسیار سنگینی در حوزه تأمین نظم و امنیت دارد و دشمنان نیز هجمه‌های زیادی وارد می‌کنند توانسته سربلند از مأموریت‌های محوله خارج شود.

وی افزود: نگاه اعتقادی نیروهای پلیس به انجام درست وظایف محوله و شرافت و شهامت آنها در اجرای کارها و مأموریت‌ها باعث شده است امروز امنیت جامعه در سطح قابل قبولی باشد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از حمایت مجلس از پلیس جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: همه ما بر این اعتقاد هستیم که حمایت از پلیس به معنای حمایت از امنیت و اقتدار جامعه است که از این پس بیشتر در دستور کار نمایندگان ملت در مجلس انقلابی قرار خواهد گرفت.

مصری در عین حال به برخی معضلات و مشکلات اجتماعی نیز اشاره و تصریح کرد: یکی از این معضلات موضوع مواد مخدر و وجود تعداد زیاد معتادان متجاهر در شهرها و حتی روستاها است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه نیز مانند بسیاری استان‌های کشور از موضوع اعتیاد و حضور معتادان متجاهر رنج می‌برد، گفت: مسئله‌ای که ابتدا باید به آن توجه شود فراهم کردن مکان‌های مناسب برای نگهداری این افراد و سپس کمک به آنها برای رهایی از دام اعتیاد است.

مصری با بیان اینکه رهاسازی معتادان متجاهر در شهرها و روستاها باعث افزایش سرقت خصوصاً سرقت‌های خرد می‌شود، ادامه داد: علاوه بر فراهم کردن شرایطی برای نگهداری مناسب آنها باید شرایطی فراهم کرد تا آنها پس از ترک اعتیاد و بازگشت به دامان جامعه مجدداً وسوسه استفاده از مواد و افتادن دوباره در دام آن نشوند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: موضوع مهم دیگری که باید حتماً مورد توجه قرار گیرد توجه و حمایت از افرادی است که توانسته اند خود را از دام اعتیاد رهایی بخشیده و سال‌ها است برای نجات دیگران تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات در جلسات و انجمن‌های افراد بهبود یافته از دام اعتیاد شرکت می‌کند، گفت: بدون شک این افراد با توجه به گذشته و سابقه‌ای که داشته اند می‌توانند در پیشگیری از ابتلای بسیاری از افراد به اعتیاد کمک‌های شایانی کنند.

مصری در پایان با ابراز خرسندی از دیدار با سردار حاجیان فرمانده جدید انتظامی کرمانشاه وی را از جمله فرماندهان باتجربه و کاردان انتظامی دانست و ابراز امیدواری کرد با حضور وی شاهد ارتقا امنیت در این استان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1266771

مهمترین اخبار ایران و جهان: