نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 19:04

اولین بخش جراحی مغز استخوان غرب کشور در سنندج راه اندازی شد

سنندج - معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خیرین سلامت برای اولین بار در غرب ایران اقدام به راه اندازی بخش جراحی مغز استخوان کودکان در بیمارستان بعثت سنندج کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاح بخش جراحی مغز استخوان کودکان در بیمارستان بعثت سنندج با حضور خیرین سلامت و خانواده‌های بیماران سرطانی و جمعی از نیکوکاران کشور روز شنبه برگزار شد.

صدیق جدیدالاسلام معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این مراسم اظهار داشت: خیرین سلامت همواره یاری گر عرصه بهداشت و درمان استان بوده اند.

وی افزود: بسیار خرسندیم که خانواده و اعضای بنیاد خیریه مرحوم رؤیا فروزش اقدام به راه اندازی این بخش بسیار مهم در بیمارستان بعثت سنندج کرده اند.

جدید الاسلام تصریح کرد: بدون شک کمک‌های خیرین در حوزه سلامت می‌تواند نقش بسزایی در رفع کاستی‌ها و محرومیت‌ها در استان نماید و امیدواریم روز به روز بر دامنه این اقدامات خداپسندانه افزوده شود.

دکتر پرویز پور متخصص سرطان شناسی نیز در این مراسم اظهار داشت: بخش جراحی مغز استخوان مرحوم «رؤیا فروزش» در بیمارستان بعثت در غرب کشور بی نظیر است.

وی افزود: این بخش تخصصی روزنه نور امید برای بیماران سرطانی و خانواده‌های آنها در غرب ایران و حتی کشور همسایه ماست.

دکتر پرویز پور خاطرنشان کرد: افرادی به این بخش تخصصی برای پیوند مغز استخوان مراجعه می‌کنند که قبلاً شیمی درمانی، پرتودرمانی و جراحی شدند و توان بدنی خود را از دست دادند.

وی افزود: بیماران در این بخش شیمی درمانی بسیار سنگینی را تحمل می‌کنند تا سلول‌های جدید مغز استخوان جایگزین شود و یک ماه تا ۶ ماه در این بخش می‌مانند.

سالار حسامی نقشبندی مدیر پروژه بخش جراحی مغز استخوان کودکان در بیمارستان بعثت نیز در این مراسم اظهار کرد: این پروژه خیرخواهانه در مدت یک سال و با حمایت مالی بنیاد خیریه مرحوم رؤیا فروزش ساخته شده و خدمتی ماندگار برای مردم کردستان است.

وی افزود: بنیاد خیریه مرحوم رؤیا فروزش از هشت سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و ایرانیان داخل و خارج کشور کمک‌های بسیاری را از طریق این بنیاد برای ساخت پنج مدرسه در کردستان، کرمان و سیستان و بلوچستان و این مرکز تخصصی پیوند مغز استخوان بیماران سرطانی در این مدت اهدا کرده اند.

نقشبندی خاطرنشان کرد: این مرکز تخصصی در نوع خود بی نظیر بوده و با آخرین استانداردهای روز دنیا ساخته شده است و علاوه بر بیماران داخلی آمادگی دارد از بیماران خارجی اقلیم کردستان عراق هم میزبانی کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1259527

مهمترین اخبار ایران و جهان: