نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 15:44

امام جمعه کرمان: قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی جرأت را از دشمنان گرفته است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: امروز کشور ما در بازدارندگی به برکت نیروهای مسلح و در راس آنها فرماندهی کل قوا و ملت شجاع ایران قرار گرفته و کسی به خودش جرأت نمی‌دهد ما را تهدید به جنگ کند و به همین دلیل دشمن به جنگ نرم روی آورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۱۲ خردادماه، با اشاره سالروز قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: در روز ۱۵ خردادماه به‌دنبال زندانی شدن امام، مردم قیام کردند و از مرجعیت و امامت جامعه دفاع کردند و در این راه شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردند و یاد و‌ خاطره این شهدا را گرامی می‌داریم.

 حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی ضمن تسلیت رحلت امام راحل بیان داشت: امام راحل مردی الهی و مرجعی خداجو، خداگو، عامل به دستورات الهی و صاحب انقلابی بزرگ‌ در تاریخ بشریت و ایران اسلامی بود.

 وی در زمینه زوایای مختلف شخصیت امام راحل، ابراز داشت: سه رابطه‌ای که در دستورات دینی هر مسلمانی که موکلف است به آن جامه عمل بپوشاند و بر مبنای این روابط خدای تبارک و تعالی کارنامه او را می‌سنجد، در شخصیت امام وجود داشت.

 نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان تصریح کرد: اولین رابطه، رابطه هر شخص با خودش و جایگاه خودش است. هر فردی باید ظرفیت‌ها و استعدادهای خودش، توان و عمری که در اختیار قرار دارد را بشناسد و امام راحل خودشناسی را از دوران نوجوانی و جوانی شروع کرد و ظرفیت‌ها و استعدادهای خدادادی خود را شناسایی و نمایان کرد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه دومین رابطه، رابطه یک شخص با خدا به‌عنوان یک عبد است و امام نمونه بارز یک عبد بود، تصریح کرد: در دوران سخت مبارزه، در مقابل قدرت‌های جهنمی که همه دست به دست هم در دنیا داده‌اند تا مردان حق منزوی شوند و شکست بخورند، امام ارتباط خود را با خدا بسیار قوی کرد آنچنان ارتباط با خدا قوی شد که امام در جمله فرمودند «والله تا به حال نترسیدم» و امام از هیچ حادثه‌ای نمی‌ترسید و ایشان تنها از خدا می‌ترسید و این شخصیت با این علم، دانش و سطح معلومات در خودسازی و تهذیب برجسته بودند.

 وی عنوان کرد: نکته سوم زندگی امام، رابطه امام با انسان‌ها و جامعه اطراف خود بود. امام در سیر و سلوک انزوا و گوشه‌گیری را، راه مناسب نمی‌دانست، سیر و سلوکی که از اجتماع بیگانه شود از سرنوشت مردم فاصله بگیرد در مشی امام‌ وجود ندارد. امام خود را در کنار مردم می‌دید و معتقد بود، باید توده‌های مردم آگاه شوند و همه وقت و عمر خود را صرف این کرد تا توده‌های مردم را آگاه کند و امام ارتباط عمیق و وسیعی با مردم داشت.

 امام جمعه کرمان عنوان کرد: بعد از رحلت امام راحل کار بسیار خوبی صورت گرفت و آن هم انتخاب شایسته و به جای خلف صالح امام، رهبر عظیم‌الشأن انقلاب بود.

 علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: قدرت‌های تراز اول دنیا روزی که می‌خواستیم استقلال خود را نشان دهیم، جنگ را به رخ ما کشیدند و امروز کشور ما در بازدارندگی به برکت نیروهای مسلح و در راس آنها فرماندهی کل قوا و ملت شجاع ایران قرار گرفته و کسی به خودش جرأت نمی‌دهد ما را تهدید به جنگ کند و به همین دلیل دشمن به جنگ نرم روی آورده است.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در ابتدای تشکیل مجلس شورای اسلامی کنونی یک عده‌ای معتقد بودند که این مجلس خنثی است و‌موثر نیست و این مجلس توان کمک به کشور و ریل‌گذاری را ندارد و به صراحت گفتند این مجلس انقلابی نیست.

 وی تصریح کرد: گروه دیگر که عمدتا غربگرا بودند، اعتقاد داشتند این مجلس تجربه ندارد و با از بین بردن برجام کشور را دچار مشکل می‌کند.

 امام‌ جمعه کرمان گفت: مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه این مجلس انقلابی است در ابتدا و در طول این سه سال مدال افتخار مجلس انقلابی را به این مجلس دادند.

 وی بیان کرد: معدل قابل قبول مجلس در نگاه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، تکلیف نمایندگان مجلس را سنگین‌تر کرد و مجلس باید‌ کامل نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کند و در عمر باقیمانده در ریل‌گذاری قوانین و مقررات کشور طوری عمل کند که در پایان عمر مجلس، رهبری همین مدال را به مجلس عنایت کنند.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1257271

مهمترین اخبار ایران و جهان: