نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 17:32

۱۲ نشان حلال برای فرآورده‌های تولیدی در گلستان صادر شده است

گرگان- مدیرکل استاندارد گلستان گفت: تنها در اردیبشهت ماه سال جاری تعداد ۱۲ نشان حلال برای فرآورده‌های تولیدی استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی حسینی گفت: صدور پروانه کاربرد نشان حلال برای محصولات آرایشی و بهداشتی پس از طی فرایندهای لازم، برای واحدهای تولیدی استان تسریع می‌شود.

حسینی هدف از اجرای استانداردهای حلال را یکپارچگی، مجهز شدن به زبان مشترک و نهایتاً تسریع و تسهیل مبادله در جهان اسلام و بازارهای جهانی دانست و گفت: حلال به عنوان یک استاندارد جهانی، معیاری برای شناسایی کیفیت غذای سالم، بهداشتی و طیب در جهان؛ و عاملی برای توسعه مبادله تولیدات و خدمات در بین کشورهای اسلامی و غیر اسلامی است.

وی با بیان اینکه الزامات حلال نه تنها در هنگام تولید، بلکه هنگام حمل و نقل و ذخیره‌سازی نیز باید مورد توجه قرار گیرند، گفت: افزایش جمعیت مسلمانان طی چند سال گذشته، نرخ رشد بازار حلال را سرعت بخشیده است.

مدیرکل استاندارد گلستان افزود: اقبال محصولات تولیدی ایران برای صدور به خارج از مرزهای کشور مستلزم جلب اعتماد جامعه هدف مشتریان محصولات حلال در دنیاست که در حال حاضر جمعیتی بالغ بر ۵ میلیارد اعم از مسلمان و غیرمسلمان را تشکیل می‌دهند.

حسینی یادآور شد: طبق تبصره ۲ بند ۱ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال است.

وی گفت: تنها در اردیبشهت ماه سال جاری تعداد ۱۲ نشان حلال برای فرآورده‌های تولیدی استان صادر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1257327

مهمترین اخبار ایران و جهان: