نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 14:04

آتش سوزی انبار لوازم خانگی در مشهد، خسارت جانی نداشت

مدیر عامل آتش‌نشانی مشهد با اشاره به تلاش نفس گیر ۱۲۰ آتش نشان و نجاتگر این سازمان برای مهار آتش سوزی مهیب در یک انبار بزرگ لوازم خانگی گفت: آتش سوزی انبار لوازم خانگی در بزرگراه شهید بابانظر خسارت جانی نداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آتشپاد دوم مجید فرهادی اظهار کرد: عصر روز یکشنبه در پی اطلاع شهروندان به سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده آتش و دود از داخل یک انبار بزرگ لوازم خانگی در حوالی بزرگراه شهیدبابا نظر مشهد، ستاد فرماندهی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله ۱۲۰ آتش نشان و نجاتگر را به همراه قریب به ۴۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین اطفائ حریق و امداد و نجات و لودر و خودرو های ویژه نردبان و تجهیزات تخصصی از ۲۶ ایستگاه به محل حادثه در شهرک الزهرا مشهد اعزام کرد.

این مقام ارشد آتش نشانی مشهد افزود: با حضور آتش نشانان در محل مشخص شد، حریق در یکی از سوله های انبار ۳۷۰۰متری بوقوع پیوسته و آتش درحال سرایت به محل دپوی لوازم در محوطه روباز و همچنین دیگر سوله ها که مملو از لوازم خانگی و ساختمان های اطراف آن بود که آتش نشانان به سرعت ضمن تخلیه ساکنان ۱۰ منزل مجاور محل آتش سوزی، پس از ساعتی عملیات نفسگیر و طاقت فرسا، ضمن مهار حریق از سرایت آتش به محیط پیرامونی محل جلوگیری کردند.

مدیر عامل آتش‌نشانی مشهد خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این آتش سوزی به کسی آسیبی نرسید و علت دقیق این حریق توسط کارشناسان در دست بررسی است.

شایان ذکر است ؛ عملیات کاوش و لکه گیری این حریق تا بامداد امروز، دوشنبه ادامه داشت و آتش‌نشانان پس از خاتمه عملیات و ایمن سازی محیط حادثه به ماموریت خود پایان داده و به ایستگاه های خویش مراجعت کردند.

این گزارش می‌افزاید؛ با حضور معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد و نظارت مستقیم در عملیات پشتیبانی برای مهار حریق با هماهنگی صورت گرفته بیش از ۱۰ تانکر آبرسانی شهرداری نیز برای تأمین آب خودروهای آتش‌نشانی در محل حضور داشتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1263271

مهمترین اخبار ایران و جهان: