نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 13:04

۵۸۴۱ معلول گلستانی در نوبت دریافت مستمری هستند

گرگان- مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: پنج هزار و ۸۴۱ نفر معلول گلستانی در نوبت دریافت مستمری از بهزیستی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عارف کیانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: به مناسبت هفته دارای معلولیت ۱۲ برنامه در سطح شهرستان گرگان و ۷۵ برنامه استانی در کل شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گلستان افزود: در هفته معلولان دو مرکز توانبخشی روزانه در شهرستان‌های بندرترکمن و بندرگز و یک مرکز شبانه روزی اعصاب و روان در گرگان افتتاح خواهد شد که ظرفیت مرکز شبانه روزی اعصاب و روان گرگان ۵۰ نفر و مراکز توانبخشی شهرهای بندرگز و بندرترکمن ۳۰ نفر است.

کیانی ادامه داد: در دهه فجر امسال ۶ مرکز توانبخشی که شامل چهار مرکز روزانه و دو مرکز شبانه روزی است افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: استان گلستان ۵۴ هزار ۱۴۲ نفر معلول دارد که ۳۷ هزار و ۱۴۸ نفر از این تعداد مستمری دریافت می‌کنند که شامل گروه‌های سالمندان، معلولان اوتیسم، اعصاب و روان و ملولان ذهنی هستند.

مدیر کل بهزیستی گلستان تصریح کرد: ۹ هزار و ۳۰۰ معلول نابینا، ۳۱ هزار و ۴۸۲ معلول جسمی حرکتی، هشت هزار و ۳۷۳ معلول ناشنوا، ۱۶۴ نفر در حوزه صوت و گفتار، چهار هزار و ۷۷۵ نفر در حوزه اعصاب و روان و ۱۱ هزار و ۴۱۰ نفر معلول ذهنی در استان پرونده تشکیل داده‌اند.

کیانی گفت: در حال حاضر ۴۴ هزار نفر معلول مستمری بگیر در در استان داریم که قبل از تاریخ ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۰ تعداد آنها ۳۲ هزار نفر بود.

مدیرکل بهزیستی گستان گفت: پنج هزار و ۸۴۱ نفر پشت نوبت دریافت مستمری از بهزیستی هستند.

وی بیان کرد: در حوزه کودکان کار و خیابانی، بهزیستی دبیر این حوزه است و بین ۱۲ تا ۱۴ دستگاه در مورد کودکان خیابانی باید وارد عمل شوند تا در حوزه‌های مختلف، اشتغال، مددکاری و غیره آنها را ساماندهی کنیم.

کیانی با بیان اینکه دو مرکز نگهداری کودکان خیابانی در گرگان و گنبد داریم، گفت: در مرکز استان ۲.۵ تا سه برابر کودکانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند از اتباع هستند.

مدیرکل بهزیستی گستان افزود: طبق قانون جمع آوری کودکان بر عهده شهرداری و پذیرش و ساماندهی آن بر عهده بهزیستی است و ما می‌توانیم کودکان کار ایرانی را تحت پوشش خدمات مختلف بهزیستی قرار دهیم اما در مورد کودکان اتباع دستمان بسته است و به لحاظ انسان دوستی با بسته‌های معیشتی آنها را حمایت می‌کنیم.

وی گفت: در هر مرکز نگهداری کودکان کار سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 889927

مهمترین اخبار ایران و جهان: