نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 16:49

قلک‌های دانش آموزان وسیله آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اردبیل

اردبیل - رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: قلک‌های جمع آوری شده دختران دانش آموز اردبیلی زمینه آزادی دو زندانی مالی غیرعمد در اردبیل را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر یکشنبه در آئین اهدای قلک‌های دانش آموزان مدرسه دخترانه هیأت امنایی شهید خلبان ذاکر اردبیل به ستاد دیه اردبیل اظهار کرد: امروز به همت این دانش آموزان خیراندیش و مدیر و اولیای مدرسه زمینه آزادی دو زندانی مالی و غیرعمد فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه استان میزبان میهمانانی بود که با دستانی کوچک و دل‌هایی بزرگ آمده بودند تا در آزادی زندانیان غیرعمد مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: اقدام شاخص دانش‌آموزان مدرسه دخترانه هیأت امنایی شهید خلبان ذاکر اردبیل باید به الگویی بزرگ در مسیر ایثار و نوعدوستی تبدیل شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بخشنده بودن بیش از آن که توانایی مالی بخواهد قلب بزرگی می‌خواهد و حرکت خودجوش این نوجوانان مصداق گذشت، ایثار و همدلی است.

کثیرلو افزود: حضور آموزش و پرورش در عرصه‌های مختلف فرهنگی و همچنین کمک به آسیب‌های اجتماعی با نیت ترویج فرهنگ کرامت، گذشت و ایثار در بین دانش‌آموزان کاری پسندیده و ستودنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این نیز در شهرستان گرمی ۱۰ زندانی مالی از محل فروش اختراعات یک نخبه و همچنین رهایی ۴۰ فرد دیگر از حبس، با جلب رضایت شاکیان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر در این مراسم تعدادی از دانش‌آموزان آیاتی از قرآن مجید را جمع‌خوانی کردند و در پایان با هدایایی از تک تک این افراد تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 990971

مهمترین اخبار ایران و جهان: