نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 15:25

«طرح سلامت نوروزی» از اول اسفندماه در اردبیل آغاز می شود

اردبیل - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: به دلیل رویداد « اردبیل ۲۰۲۳» طرح سلامت نوروزی به مدت ۴۵ روز و از اول اسفندماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفرزاده ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی «اردبیل ۲۰۲۳» و بسیج سلامت نوروزی در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: همه ساله طرح سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند شروع می شد اما امسال به دلیل برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ این طرح از اول اسفندماه ۱۴۰۱ شروع و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و نزدیکی تعطیلات نوروزی در راستای ایجاد هماهنگی های لازم به منظور ارائه خدمات بهینه بهداشتی توسط واحدهای خدمات رسان از قبیل اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و گردشگری برنامه ریزی های لازم انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طرح سلامت نوروزی با هدف ارتقای وضعیت بهداشت محیط، آموزش کارکنان مراکز خدمات رسان و عموم مردم، پایش و تشدید نظارت های بهداشتی، آموزش موارد بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مراکز حساس و آب درمانی ها، توجه به وضعیت بهداشتی آب گرم ها و فرهنگ سازی موازین بهداشتی صورت می گیرد.

جعفرزاده با بیان اینکه بعد از فروکش کردن کرونا افزایش مسافرت ها را در اردبیل شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تمهیدات لازم را برای پذیرایی از میهمانان با اعمال آخرین دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی اندیشیده است.

وی از راه اندازی اکیپ های بهداشتی گشت سلامت نوروزی در اردبیل خبر داد و گفت: در ۴۵ روز اجرای طرح سلامت نوروزی در اردبیل اکیپ های بهداشتی نیز بر مکان های عرضه موادغذایی، فروشگاه ها و … نظارت خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1005227

مهمترین اخبار ایران و جهان: