نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 16:56

شرایط اقلیمی هر منطقه در ایجاد صنایع مد نظر قرار گیرد

قم- رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: شرایط اقلیمی هر منطقه باید در راستای ایجاد صنایع ملاک عمل قرار گرفته و در این زمینه نظارت جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر سه شنبه در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهار داشت: همگان در برابر محیط مسئولیت دارند و تخریب محیط زیست باعث خواهد شد تا محیط پیرامونی زندگی انسان قابل سکونت نباشد که در این راستا همه جامعه از مسئولین گرفته تا مردم می‌بایست در حوزه مسائل زیست محیطی به وظایف خود عمل کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: عدم نظارت، هدایت و راهنمایی درست و صحیح در حوزه زیست محیطی موجب خواهد شد تا زیرساخت‌های طبیعی کشور دچار آسیب شوند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: استفاده بی رویه و نامناسب از سفره‌های آبی موجب شده تا شاهد پدیده فرونشست زمین در برخی شهرهای اطراف تهران باشید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: باید به گونه‌ای از مواهب الهی و منابع طبیعی استفاده کنیم که نسل‌های آینده نیز از آن بهره‌مند شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: جهان هستی بر پایه نظم حکیمانه ای در حرکت است و انسان‌ها می‌بایست با تدبیر از آنچه که خداوند در اختیار آنان قرار داده است استفاده کنند.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست تکلیف الهی است و خداوند نیز جهان هستی را برای انسان آفریده است و همه چیز را مسخر وی قرار داده تا بتواند به تکالیفی که بر عهده او قرار داده شده عمل کند.

حسینی بوشهری عنوان داشت: قوانین و استانداردهای محیط زیستی در جانمایی درست صنایع مختلف باید مد نظر قرار گیرد و شرایط اقلیمی هر منطقه باید برای ایجاد صنایع ملاک عمل قرار گرفته و نظارت جدی در این زمینه باید وجود داشته باشد.

امام جمعه قم ادامه داد: مسائل مختلف محیط زیستی باید به گونه‌ای در جامعه تبیین شود که مردم آن را از خود بدانند و اگر مردم محیط زیست را از آن خود دانسته و نه در مقابل خود، در این صورت حامیان محیط زیست خواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 995371

مهمترین اخبار ایران و جهان: