نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 19:36

اولاف شولتز: فرانسه و آلمان از اوکراین حمایت خواهند کرد

صدراعظم آلمان امروز در یک سخنرانی در دانشگاه «سوربن» گفت: فرانسه و آلمان از اوکراین حمایت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز یکشنبه در یک سخنرانی در دانشگاه «سوربن» به مناسبت جشن همکاری های فرانسه و آلمان پس از جنگ جهانی اعلام کرد: فرانسه و آلمان تا زمانیکه لازم باشد از اوکراین حمایت خواهند کرد.

صدراعظم آلمان در ادامه اضافه کرد: ما به ارائه تمام حمایت های مورد نیاز اوکراین مادامی که لازم باشد ادامه خواهیم داد. با هم، به عنوان اروپایی ها، از پروژه صلح اروپایی خود دفاع می کنیم!

ادعای «اولاف شولتز» در حالی مطرح می شود که یک نماینده پارلمان آلمان پیشتر از مشارکت نظامی کشورش در جنگ اوکراین انتقاد کرده بود.

«پتر بایسترون» نماینده پارلمان آلمان با انتقاد از چراغ سبز دولت برلین برای ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین گفت: تانک های آلمانی در اوکراین در برابر روسیه می ایستند. پدربزرگ های شما قبلاً این کار را با ملینکس و باندراس (همدستان اوکراینی نازی) امتحان کردند و نتیجه آنچه شد؟

این نماینده پارلمان آلمان، در ادامه این اشاره تاریخی، نتیجه این اقدام را این گونه بیان کرد: رنج ناگفته، میلیون ها کشته در هر دو طرف میدان و در نهایت تانک های روسی اینجا در برلین حضور یافتند.

وزیر دفاع آلمان در روزهای گذشته اعلام کره بود که دولت برلین در حال حاضر نمی تواند زمان تصمیم گیری در خصوص ارسال تانک های جنگی به اوکراین را تعیین کند.

به گفته این مقام ارشد دفاعی آلمان، در صورت توافق این کشور با متحدان غربی خود، برلین آماده تسریع روند تصمیم گیری در خصوص ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 991327

مهمترین اخبار ایران و جهان: