نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 12:59

بانک مرکزی افغانستان: جامعه جهانی کمک‌های نقدی به ما را قطع کرده است

در پی ممنوعیت کار زنان در افغانستان، سخنگوی بانک مرکزی افغانستان اظهارداشت کمک‌های نقدی جامعه جهانی به این کشور متوقف شده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حسیب نوری» سخنگوی بانک مرکزی افغانستان با اعلام توقف کمک‌های نقدی بشردوستانه به افغانستان، اظهار داشت آخرین محموله نقدی از این کمک‌ها که به افغانستان انتقال یافته 23 آذر ماه بوده است.

نوری اظهارداشت هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان در واکنش به ممنوعیت کار زنان در نهادهای داخلی و خارجی انتقال این کمک‌ها به افغانستان را قطع کرده است.

براساس آمارهای رسمی، از زمان به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، تاکنون بیش از یک میلیارد و 700 میلیون دلار کمک به طور نقدی به افغانستان انتقال یافته است.

این پول‌ها از طریق هواپیما و به صورت هفتگی به افغانستان منتقل شده و پس از رسیدن به کابل به یک بانک بین‌المللی سپرده می‌شد.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز پیش از این با تأیید تعلیق کمک‌های نقدی به افغانستان تصریح کرده بود که اگر طالبان ممنوعیت کار زنان برای آژانس‌های کمک‌رسان در افغانستان را لغو نکند، کمک‌های سازمان ملل به افغانستان نمی‌تواند ادامه یابد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 962771

مهمترین اخبار ایران و جهان: