نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 09:39

نوروز امسال امنیت بالایی در اصفهان حاکم بود/ کاهش میزان وقوع سرقت‌ها

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان گفت: آمارها نشان می‌دهد که نوروز امسال با وجود افزایش حجم مسافرت‌ها اما ضریب امنیتی بالایی در کشور و استان گردشگرپذیر اصفهان حاکم بود .

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد موسویان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان در حاشیه چهاردهمین جلسه قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد که نوروز امسال با وجود افزایش حجم مسافرت‌ها اما ضریب امنیتی بالایی در کشور و استان گردشگرپذیر اصفهان حاکم بود که برخود لازم می‌دانم تا از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان فراجا در این ایام قدردانی کنم.

وی افزود: در نوروز امسال هم با افزایش کشفیات و هم کاهش میزان وقوع سرقت‌ها مواجه بودیم که جا دارد تا در این خصوص نیز از همه مأموران انتظامی استان به خصوص از کارآگاهان پرتلاش و سخت کوش پلیس آگاهی استان تقدیر و تشکر کنم.

موسویان با تأکید بر اینکه به مجرمان خطرناکی که در زندان به سر می‌برند به هیچ عنوان مرخصی اعطا نمی‌شود، گفت: سایر سارقان زندانی نیز تنها در صورتی که پلیس موافق اعطای مرخصی به آنان باشد، می‌توانند به مرخصی بروند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با اشاره به برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: پلیس باید در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز ورود پیدا کند و با اینگونه موارد به صورت جدی برخورد شود ضمن اینکه نهاد قضایی هم در مورد ترک فعل بعضی ادارات در این زمینه باید با جدیت وارد شود.

وی در خصوص کشف حجاب برخی از بانوان بیان کرد: اداره نظارت بر اماکن عمومی، اتحادیه اصناف و میراث فرهنگی وظایف ذاتی خود در این خصوص را باید انجام دهند تا از وقوع جرم مشهود در حوزه عفاف و حجاب جلوگیری بعمل آید.

موسویان با بیان اینکه ۲۶ دستگاه و نهاد در موضوع عفاف و حجاب مسؤول هستند و این امر فقط به پلیس و دستگاه قضائی ارتباط پیدا نمی‌کند، عنوان کرد: دستگاه قضایی همانطور که وظیفه دارد تا در مورد ترک فعل دستگاه‌ها در موضوعات مختلف برخورد قانونی کند در زمینه ترک فعل آن‌ها در حوزه عفاف و حجاب هم برخورد خواهد کرد و با دستگاه‌ها و نهادهایی که به افراد بی‌حجاب خدمات ارائه دهند، برخورد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی قاطعانه از آمران به معروف حمایت می‌کند به راه‌اندازی شعب ویژه به منظور رسیدگی به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی با هرگونه عرضه پوشاک که مروج برهنگی و فرهنگ منحط غربی باشد نیز برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته سال سختی برای پلیس بود و نیروهای فراجا بسیار مظلوم واقع شدند، ادامه داد: در ماجرای فوت خانم مهسا امینی عده زیادی بی‌جهت و بدون اینکه بررسی و تحقیق کرده و اصل ماجرا اطلاع داشته باشند، پلیس را متهم کرده و به حافظان امنیت کشور تاختند و عده‌ای هم سکوت کرده و هیچگونه حمایتی از این نیروهای خدوم نکردند تا جایی که مقام معظم رهبری هم فرمودند: «در این قضایا بیش از همه به سازمان انتظامی کشور ظلم شد.»

موسویان با بیان اینکه فرمانده انتظامی استان و تک تک فرماندهان و کارکنان پلیس استان از روحیه انقلابی و جهادی برخوردارند و خالصانه برای خدا و کسب رضایت مردم کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: بی‌شک این تلاش‌ها و زحمات در پیشگاه خداوند بی جواب نمی‌ماند و پاداش بزرگ خود را در آخرت دریافت خواهند کرد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ج/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1122371

مهمترین اخبار ایران و جهان: