نیوز سیتی!
01 بهمن 1401 - 22:57

طالبان: طی یک هفته اخیر ۷۸ نفر بر اثر سرمای شدید جان باختند

دولت موقت طالبان اعلام کرد که طی یک هفته اخیر ۷۸ نفر بر اثر شدت سرمای زمستانی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شفیع الله رحیمی، سخنگوی وزارت مبارزه با حوادث افغانستان در دولت موقت طالبان امروز شنبه اعلام کرد که طی یک هفته اخیر بر اثر شدت سرمای زمستانی، ۷۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

این مقام طالبان در ادامه افزود: همچنین در پی وقوع سرمای شدید در سراسر افغانستان، بیش از ۷۵ هزار راس دام تلف شده‌ اند.

وی ادامه داد: تلاش‌ ها برای کمک به خانوده‌ های آسیب دیده ادامه دارد.

عبدالله محمدی، رئیس مرکز عملیات اضطراری وزارت مبارزه با حوادث دولت موقت طالبان هم شب گذشته اعلام کرده بود که بر اساس اطلاعات اولیه، ۷۰ نفر در بادغیس، غزنی، نیمروز، پکتیکا، هرات، قندهار و فاریاب بر اثر بارش برف و سرمای هوا جان باختند.

بخش بزرگی از مردم کم درآمد در افغانستان به دلیل بحران اقتصادی در زمستان قادر به خرید چوب و زغال سنگ نیستند.

از سوی دیگر عدم ثبت سوابق رسمی در روستاهای افغانستان احتمال افزایش تلفات مشابه را افزایش می‌ دهد.

مشکلات حمل و نقل، به‌ ویژه در فصل زمستان، کمک‌ رسانی را برای سازمان‌ های بشردوستانه به خانواده‌ های نیازمند در افغانستان را بیش از پیش دشوار می‌ کند.

این در حالیست که هفته گذشته اعلام شده بود در پی شرایط نامساعد جوی و سرمای شدید در ولایت بادغیس ۵ نفر از جمله یک کودک، در ولایت های هرات و بغلان ۹ نفر، در خوست ۵ نفر، در فاریاب ۲ نفر، در جوزجان ۲ نفر و یک نفر دیگر در ولایت سرپل جان باختند. صدها نفر نیز بر اثر سرمازدگی به بیمارستان‌ ها مراجعه کرده بودند.

گفتنی است که افغانستان بیش از یک سال پس از خروج نیروهای اشغالگر خارجی به سرکردگی تروریست های آمریکایی از این کشور هنوز با مشکلات امنیتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 989208

مهمترین اخبار ایران و جهان: