نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 20:13

اسلوونی: ارسال تانک به اوکراین برعهده آلمان است

وزیر خارجه اسلوونی امروز اعلام کرد: تامین تانک به اوکراین مربوط به آلمان و کشورهایی است که این تجهیزات را دارند، اما ما به هر نحو ممکن به کی‌ یف کمک خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «تانیا فایون» وزیر امور خارجه اسلوونی امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که این کشور تانک برای ارائه به اوکراین ندارد، اما از ارسال تسلیحات کشور های دیگر به کی‌ یف، حمایت می‌ کند.

وزیر امور خارجه اسلوونی در این ارتباط ادامه داد: تامین تانک به اوکراین مربوط به آلمان و کشورهایی است که این تجهیزات را دارند، اما اسلوونی از تمام اقدامات برای توقف درگیری ها حمایت می کند و به هر نحو ممکن به کی‌ یف کمک خواهد کرد.

در همین ارتباط، نخست وزیر لهستان ساعاتی پیش اعلام کرد که امکان ارسال تانک های آلمانی لئوپارد به اوکراین وجود دارد.

«ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان، روز دوشنبه با تاکید بر رویکرد جنگ افروزانه کشورش در قبال روسیه گفت که موافقت آلمان برای ارسال دوباره تانک های لئوپارد ۲ به اوکراین در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

نخست وزیر لهستان تاکید کرد که این کشور برای ارسال تانک های ساخت آلمان به اوکراین نیازی به اجازه دولت برلین ندارد.

در حالیکه تلاش های هفته گذشته ایالات متحده و متحدانش برای متقاعد کردن برلین در خصوص ارسال تانک های جنگی لئوپارد خود به اوکراین با شکست مواجهه شد، این مقام لهستان افزود: ما برای چنین مجوزی درخواست خواهیم کرد، اما این یک موضوع با درجه دوم اهمیت است. حتی اگر این مجوز را نگیریم، همچنان تانک های خود را همراه با دیگر کشورها به اوکراین منتقل می کنیم. شرط ما در حال حاضر این است که دست کم یک ائتلاف کوچک از کشورها را برای ارسال سلاح به اوکراین شکل دهیم.

روز جمعه، وزرای دفاع از حدود ۵۰ کشور جهان در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان برای بررسی کمک‌ های بیشتر به کی یف دیدار کردند. بوریس پیستوریوس، رئیس دفاع آلمان به کانال تلویزیونی فونیکس گفت که هیچ تصمیمی در مورد ارسال تانک‌ های لئوپارد ۲ به کی یف گرفته نشده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 993596

مهمترین اخبار ایران و جهان: