نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 11:23

روایت کارمند ارشد کمیته برگزاری جام جهانی از اهمیت پوشاندن بشت به مسی، سرآشپز ترکیه‌ای و غذا خوردن ژرمن‌ها در ورزشگاه

کارمند ارشد کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ خاطرات جالبی را از این مسابقات بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیشیر نیکیمبایف به RB SPORT روسیه گفت: برای قطر پوشاندن بشت (عبای قطری) به لیونل مسی هنگام به دست گرفتن جام جهانی 2022 بسیار مهم بود. البته چنین چیزهایی برنامه‌ریزی شده است. این فقط یک لباس ملی نیست، بلکه نمادی از بالاترین شهرت در جهان عرب است. در واقع مسی را در سطح امیر قرار دادند. اجرای چنین ایده‌ای برای قطری‌ها مهم بود. علاوه بر این، سایر آرژانتینی‌ها نیز در رختکن منتظر چنین لباس‌هایی بودند. نمی‌دانم همان موقع از آن استفاده کردند یا نه، اما آنها قطعاً با خودشان بردند.

کارمند ارشد کمیته برگزاری جام جهانی 2022 درباره اینکه چگونه نصرت گوکچه سرآشپز ترکیه‌ای پس از فینال مسابقات در زمین ظاهر شد و جام جهانی را در دستان خود نگه داشت، خاطرنشان کرد: این یک انفجار از شادی بود. به طور عینی در چنین شرایطی مهار کسی به ویژه از بخش VIP، دشوار است. البته او نباید در زمین می‌بود و جام جهانی را لمس می‌کرد. با این حال باز هم نمی‌توان از بروز چنین اتفاق‌هایی به طور کامل جلوگیری کرد. خود آرژانتینی‌ها نیز برای مدت بسیار طولانی در زمین جشن گرفتند. پیش‌بینی این نیز غیرممکن است. به نظر من، آنها حتی  با تاخیر به پرواز رسیدند. 

علیشیر نیکیمبایف ماجرایی نیز از تیم ملی فوتبال آلمان تعریف کرد و اظهار داشت: تیم ملی آلمان در شمال قطر حضور داشت. حتی از نزدیکترین ورزشگاه نیز دور است. به همین خاطر هم بازیکن خود را به نشست خبری نیاوردند. بنابراین پس از پایان مسابقات بازی‌ها آنها در همان ورزشگاه درخواست شام کردند. ما آنها را نه در رختکن، بلکه در محوطه زمین مورد پذیرایی قرار می‌دادیم. یعنی بلافاصله بعد از بازی آمدند و آنجا غذا خوردند. وظیفه ما این بود که مطمئن شویم آنها همه چیز مورد نیاز خود را دارند. پیچیدگی اصلی فرآیند مقدار زمان است. به هر حال، قبل از بازی، بازیکنان در آن منطقه مشغول گرم کردن بودند. یعنی حدود دو ساعت وقت داشتیم تا همه چیز را مرتب کنیم، اما باز هم هیچ مشکلی وجود نداشت.

وی درباره تمایل عربستان برای میزبانی از جام جهانی گفت: به طور حتم قطر آخرین جام جهانی در یک کشور عربی نیست. مشخص است که عربستان با ایده درخواست میزبانی جام جهانی 2030 پیش می‌آید. همراه با مصر و یونان. همچنین این کشور بسیار ثروتمندی است که می‌تواند یک پیشنهاد چشمگیر به فیفا بدهد.

کارمند ارشد کمیته برگزاری جام جهانی 2022 درباره سکوهای خالی ورزشگاه‌ها و آمارهای متناقض فیفا گفت: بعید است که فیفا سعی کرده کسی را فریب دهد. آنها مطمئناً داده‌های موثق را منتشر کردند. من هم سکوهای خالی دیدم و تعجب کردم.  من نام شرکت‌ها را نمی‌آورم، اما فکر می‌کنم برخی از آنها وقت نداشتند آنها را بین کارمندان یا مشتریان خود توزیع کنند  یا اتفاق دیگری افتاده است. این اتفاق افتاد که فقط این مکان‌ها در مرکز تصویر تلویزیونی قرار دارند، بنابراین قابل توجه بود. هواداران عربستانی زیاد بودند. رسیدن به اینجا برای آنها راحت است، حتی با ماشین هم می‌شد این کار را انجام داد. تعداد قابل توجهی از هندی‌ها در اینجا زندگی می‌کنند. برای بسیاری، جام جهانی فرصتی برای دیدار خانواده‌ها شده بود. به علاوه، دسترسی به آن نیز نسبتاً آسان است. آمریکایی‌ها به اندازه کافی بودند. مراکشی‌ها دستور پروازهای ویژه دادند.

 

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 937996

مهمترین اخبار ایران و جهان: